Contact

Telefoniste

 

 

 

 

 

Kantoren

Vlaamse Vervoermaatschappij De Lijn, publiekrechtelijk vormgegeven extern verzelfstandigd agentschap met maatschappelijke zetel te 2800 Mechelen, Motstraat 20 en ingeschreven in de Kruispuntbank der ondernemingen onder het nummer (RPR Mechelen) 0242.069.537.
 
De Lijn heeft, naast haar hoofdzetel in Mechelen, een zetel in elke Vlaamse provincie:
 

 

Dienst Abonnementen

Wilt u een abonnement aanvragen of uw abonnement verlengen? Dan kunt u terecht bij de dienst Abonnementen.

Route-informatie

Wilt u weten hoe u best van punt A naar punt B reist met onze bussen en trams? Of wilt u bijvoorbeeld weten welke lijnen er langs een bepaalde halte rijden? De onderstaande links helpen u verder op weg.

 

Online contactformulier

Hebt u een vraag of opmerking (klachten, suggesties, felicitaties)? Laat het ons dan weten via ons online contactformulier. Wij proberen u zo snel mogelijk te antwoorden. Hou er echter rekening mee dat sommige onderzoeken enige tijd in beslag nemen.

 

Probeer uw reactie zo uitgebreid en concreet mogelijk te omschrijven. Hoe meer informatie u ons geeft, hoe beter en efficiĆ«nter wij uw reactie kunnen behandelen.

De formulieren die u via onderstaande links kunt invullen, werken echter niet in de webbrowser Opera. Onze excuses voor het eventuele ongemak. We proberen dit zo snel mogelijk in orde te brengen en raden u aan om als alternatief het formulier in te vullen via Internet Explorer of Mozilla Firefox.

 

Voor heel dringende vragen of meldingen en om verloren voorwerpen aan te geven, kunt u terecht bij ons contactcenter De LijnInfo.

 


 

Sociale media

We gaan graag met u in dialoog via sociale media. Bezorg ons uw vraag, opmerking, suggestie,... via Facebook of Twitter.

 

Lijnwinkels

In onze Lijnwinkels kunt u:

 

  • De meeste abonnementen aanvragen of verlengen (zie hoofdstuk II.4.5.1 van onze Algemene Reisvoorwaarden (pdf - 693KB) voor een overzicht van abonnementen die u niet rechtstreeks in een Lijnwinkel kunt krijgen).
  • Een biljet, Lijnkaart, Lijnkaart % of dagpas kopen.
  • Informatie over dienstregelingen en trajecten krijgen.
  • 'Groene Halte'-brochures kopen.
  • Algemene informatie over De Lijn krijgen.

 

De Lijn heeft Lijnwinkels in elke Vlaamse provincie en in Brussel:

 

De LijnInfo

Telefonisch kunt u ons bereiken via ons contactcenter De LijnInfo op het nummer 070 220 200 (0,30 EUR/min). Op weekdagen is De LijnInfo bereikbaar van 7 tot 18 uur en op zaterdagen van 10 tot 18 uur. De LijnInfo is gesloten op zon- en feestdagen.

Bent u iets vergeten of verloren op de bus of tram? Bij De LijnInfo kunt u terecht om uw verloren voorwerp aan te geven.

 

Sponsoring

De Lijn streeft naar kwaliteitsvol, klantgericht openbaar vervoer en besteedt daarbij veel aandacht aan een stipte, betrouwbare en snelle dienstverlening met voldoende capaciteit, frequentie en veiligheid. Deze missie trekken we verder door in ons sponsorbeleid.


Plan uw route
Ga verder naar de beste reisweg van A naar B
Koop uw abonnement online
Koop uw abonnement online

 
Als abonnee hoeft u niet langer buiten te komen om een abonnement van De Lijn te kopen. U kunt uw abonnement immers hier online kopen. Gemakkelijk en snel!