Ticket: door een technisch probleem is het momenteel niet mogelijk om een sms-ticket te bestellen of een m-ticket te activeren.

We raden je aan om een ander vervoerbewijs te gebruiken. Laatste update: 24-06-2019 om 12:18

Cookies op delijn.be
Deze website gebruikt cookies en vergelijkbare technologieën om je surfervaring te vergemakkelijken en de website te verbeteren.
Lees meer.
Toon menu

Ik heb een abonnement. Welke gegevens heeft De Lijn over mij, en waarvoor worden die gegevens gebruikt?

  • Om je MOBIB-kaart te personaliseren en fraude tegen te gaan wordt de foto uit het Rijksregister gebruikt.
  • Andere persoonsgegevens (bv. geboortedatum, gezinssituatie,...) worden gebruikt om de administratieve afhandeling te vereenvoudigen, om ons abonnementenbestand te beheren en om kortingen te berekenen (bv. gezinskorting). 
  • Ook als je een sociaal statuut of een handicap hebt, halen we deze gegevens rechtstreeks op uit de Kruispuntbank van de Sociale Zekerheid. Heb je een handicap of een sociaal statuut, dan heb je namelijk recht op een korting of een gratis abonnement.  
We kregen toestemming van de privacycommissie om deze gegevens rechtstreeks te gebruiken.
Zo blijft de administratie bij de aankoop van je abonnement beperkt: je moet zelf geen gegevens invoeren of bewijzen (gezinssamenstelling, sociaal statuut,...) verzamelen.

Layout aanpassen:
<Pas uitlijnen afbeelding aan>
<Pas positie afbeelding aan>

<Voeg een paragraaftitel toe>

<Voeg tekst toe>
<Voeg downloadbare bestanden toe>
<Voeg knoppen toe>

GDPR


Was dit antwoord nuttig? -

Overzicht