Wat moet ik doen als ik verhuis of mijn adresgegevens niet correct zijn op de kaart?
Als abonnee moet je elke wijziging van adres of identiteit onmiddellijk meedelen aan De Lijn. Vul hiervoor het contactformulier van de dienst Abonnementen in. Je kunt je adreswijziging ook doorgeven in een Lijnwinkel. Op je MOBIB-kaart staan geen adresgegevens. Je kaart blijft dus geldig na verhuis.
Abonnement voor personen met een handicap
- Ik reis met een rolstoel. Moet ik reserveren?
- Ik reis met een rolstoel. Moet de chauffeur mij helpen met op- en afstappen?
- In mijn omgeving kregen rechthebbenden op een gratis PMH-abonnement een uitnodiging om over te stappen op MOBIB. Waarom kreeg ik nog geen brief?
- Zijn er speciale tarieven voor personen met een handicap?
- Wat zijn de voorwaarden voor een rolstoeltoegankelijke verplaatsing?
- Ik ontving 2 brieven met een overschrijvingsformulier. Wat moet ik nu doen?
- Wat zijn de toekenningsvoorwaarden voor een kaart 'Kosteloze begeleider'?
- Ik heb een nationale verminderingskaart voor het openbaar vervoer. Moet ik ook overstappen op een MOBIB-kaart?
- Moet ik mijn MOBIB-kaart scannen?
- Ik heb een gratis abonnement voor personen met een handicap gekregen maar wens hier geen gebruik van te maken. Wat moet ik doen?
- Wat moet ik doen als er geen abonnement bij de brief van de Lijn bijgevoegd was?
- Wat moet ik doen als ik 2 brieven heb gekregen met telkens een abonnement erbij?
- Wat moet ik doen als ik nog een betalend abonnement heb?
- Wat moet ik doen als ik het gratis netabonnement voor personen met een handicap niet heb ontvangen?
- Waar is het gratis abonnement voor personen met een handicap geldig?
- Wat moet ik doen als ik mijn abonnement ben verloren, het werd gestolen, beschadigd of vernietigd?
- Hebben andere personen met een handicap ook recht op voordelen bij De Lijn?
- Wat moet er gebeuren met het abonnement als de abonnee is overleden?
- Wat moet ik doen om een gratis netabonnement voor personen met een handicap te krijgen?
- Wat moet ik doen als mijn geboortedatum en/of naam niet correct vermeld staat op mijn abonnement voor personen met een handicap?
- Welke personen met een handicap hebben recht op gratis vervoer bij De Lijn?
- Geldt het gratis abonnement voor personen met een handicap ook voor begeleiders of voor de wettelijke vertegenwoordiger of de voogd van de persoon met een handicap?
- Wat is een kaart 'Kosteloze begeleider'?
- Hoe weet ik of mijn verplaatsing mogelijk is op de Meer Mobiele Lijnen?