Cookies op delijn.be
Deze website gebruikt cookies en vergelijkbare technologieën om je surfervaring te vergemakkelijken en de website te verbeteren.
Lees meer.
Toon menu

Wat moet ik doen als mijn MOBIB-kaart kapot is?

Is je MOBIB-kaart defect of beschadigd, vraag dan zoals bij een verloren MOBIB-kaart, meteen een nieuwe aan.

Layout aanpassen:
<Pas uitlijnen afbeelding aan>
<Pas positie afbeelding aan>

<Voeg een paragraaftitel toe>

Online is de eenvoudigste manier om een nieuwe MOBIB-kaart aan te vragen

  • Vul dit formulier in en verstuur je aanvraag.
  • Je ontvangt per e-mail een link waarmee je de administratiekost van 10 euro kan betalen.
  • Zodra de betaling in orde is, sturen we een bevestigingsmail. Binnen 7 werkdagen ontvang je een nieuwe MOBIB-kaart per post op je officieel adres. Eventuele lopende abonnementen staan er meteen terug op. We deactiveren je oude MOBIB-kaart, zodra je een nieuwe MOBIB-kaart aanvraagt.
<Voeg downloadbare bestanden toe>
Layout aanpassen:
<Pas uitlijnen afbeelding aan>
<Pas positie afbeelding aan>

<Voeg een paragraaftitel toe>

Let op: In afwachting van je nieuwe MOBIB-kaart heb je voor elke verplaatsing een geldig vervoerbewijs nodig. Koop dit via de app, via sms of bij de chauffeur. Zoniet riskeer je een boete.

<Voeg downloadbare bestanden toe>
<Voeg knoppen toe>
Layout aanpassen:
<Pas uitlijnen afbeelding aan>
<Pas positie afbeelding aan>

<Voeg een paragraaftitel toe>

Denk je dat de kaart defect is door een storing bij De Lijn?

Als je kaart defect is zonder zichtbaar misbruik, vervangen we je MOBIB-kaart gratis. Dit kan op twee manieren:

  • Breng je kaart binnen bij een Lijnwinkel . Heeft je kaart geen zichtbare schade, dan krijg je een 14-dagenpas mee in afwachting van je nieuwe kaart.

  • Of stuur via de post je defecte MOBIB-kaart op samen met een begeleidende brief naar de dienst Abonnementen, Slijkensesteenweg 11 - 8400 Oostende. Daar kijken we na waarom je MOBIB-kaart niet meer werkt. Ligt de storing bij ons, dan krijg je gratis een nieuwe MOBIB-kaart. Je moet in afwachting wel voor elke verplaatsing een geldig vervoerbewijs kopen.

Tip: Kan je niet meteen naar een Lijnwinkel, of wacht je liever niet op het antwoord van de dienst Abonnementen? Dan kan je steeds opteren om een nieuwe kaart aan te vragen .

<Voeg downloadbare bestanden toe>

Was dit antwoord nuttig? -


Mijn MOBIB-kaart

Overzicht