Cookies op delijn.be
Deze website gebruikt cookies en vergelijkbare technologieën om je surfervaring te vergemakkelijken en de website te verbeteren.
Lees meer.
Toon menu

Wat doe ik als mijn MOBIB-kaart beschadigd is

Vraag online een nieuwe MOBIB-kaart aan. Na je aanvraag bezorgen we je zo snel mogelijk een nieuwe en deactiveren we je oude. We rekenen hiervoor een administratieve kost van 10 euro aan.

Layout aanpassen:
<Pas uitlijnen afbeelding aan>
<Pas positie afbeelding aan>

<Voeg een paragraaftitel toe>

Vraag het online aan

  • Vul via dit formulier je gegevens in en verstuur je aanvraag.
  • Je ontvangt per e-mail een link voor de betaling van de 10 euro administratiekost.
  • Zodra de betaling in orde is, sturen we je een bevestigingsmail. Binnen 7 werkdagen ontvang je een nieuwe MOBIB-kaart, dit per post op je officieel adres. Zodra je een nieuwe MOBIB-kaart aanvraagt, deactiveren we automatisch je oude.
<Voeg downloadbare bestanden toe>
Layout aanpassen:
<Pas uitlijnen afbeelding aan>
<Pas positie afbeelding aan>

<Voeg een paragraaftitel toe>

Let op: Voor elke verplaatsing met De Lijn heb je een geldig vervoerbewijs nodig, ook terwijl je wacht op je nieuwe MOBIB-kaart met abonnement. Koop dit via de app, via sms of bij de chauffeur. Doe je dit niet, dan riskeer je een boete.

<Voeg downloadbare bestanden toe>
<Voeg knoppen toe>
Layout aanpassen:
<Pas uitlijnen afbeelding aan>
<Pas positie afbeelding aan>

<Voeg een paragraaftitel toe>

Kan je ‘t niet online aanvragen? Ga langs bij een Lijnwinkel.

  • Ga langs bij een Lijnwinkel.
  • Betaal de 10 euro administratiekost. Je kan betalen via Bancontact of cash.
  • Je ontvangt binnen 7 werkdagen je nieuwe MOBIB-kaart, dit per post op je officieel adres. We deactiveren ook automatisch je oude MOBIB-kaart. Had je nog een abonnement op je oude kaart staan? En moet je wachten op je nieuwe? Dan krijg je een 14-dagenpas mee. 
<Voeg downloadbare bestanden toe>
Layout aanpassen:
<Pas uitlijnen afbeelding aan>
<Pas positie afbeelding aan>

<Voeg een paragraaftitel toe>

Denk je dat de kaart defect is door een storing bij De Lijn?

Is je kaart defect en zie je geen schade? Dan vervangen we je MOBIB-kaart gratis. Dit kan op twee manieren:
  • Breng je kaart binnen bij een Lijnwinkel. Heeft je kaart geen zichtbare schade, dan krijg je een 14-dagenpas mee in afwachting van je nieuwe kaart.
  • Of stuur via de post je defecte MOBIB-kaart op samen met een begeleidende brief naar de dienst Abonnementen, Slijkensesteenweg 11 - 8400 Oostende. Daar kijken we na waarom je MOBIB-kaart niet meer werkt. Ligt de storing bij ons, dan krijg je gratis een nieuwe MOBIB-kaart. Je moet in afwachting wel voor elke verplaatsing een geldig vervoerbewijs kopen.
<Voeg downloadbare bestanden toe>
<Voeg knoppen toe>
Layout aanpassen:
<Pas uitlijnen afbeelding aan>
<Pas positie afbeelding aan>

<Voeg een paragraaftitel toe>

Tip: Kan je niet meteen naar een Lijnwinkel, of wacht je liever niet op het antwoord van de dienst Abonnementen? Dan kan je ervoor kiezen omeennieuwe kaart aan te vragen.

<Voeg downloadbare bestanden toe>

Was dit antwoord nuttig? -


Mijn MOBIB-kaart

Overzicht