Cookies op delijn.be
Deze website gebruikt cookies en vergelijkbare technologieën om je surfervaring te vergemakkelijken en de website te verbeteren.
Lees meer.
Toon menu

Wat doe ik als mijn MOBIB-kaart beschadigd is

Vraag online een nieuwe MOBIB-kaart aan. Na je aanvraag bezorgen we je zo snel mogelijk een nieuwe en deactiveren we je oude. We rekenen hiervoor een administratieve kost van 10 euro aan.

Layout aanpassen:
<Pas uitlijnen afbeelding aan>
<Pas positie afbeelding aan>

<Voeg een paragraaftitel toe>

Vraag het online aan

  • Vul via dit formulier je gegevens in en verstuur je aanvraag.
  • Je ontvangt per e-mail een link voor de betaling van de 10 euro administratiekost.
  • Zodra de betaling in orde is, sturen we je een bevestigingsmail. Binnen 7 werkdagen ontvang je een nieuwe MOBIB-kaart, dit per post op je officieel adres. Zodra je een nieuwe MOBIB-kaart aanvraagt, deactiveren we automatisch je oude.
<Voeg downloadbare bestanden toe>
Layout aanpassen:
<Pas uitlijnen afbeelding aan>
<Pas positie afbeelding aan>

<Voeg een paragraaftitel toe>

Let op: Hou er rekening mee dat je voor elke verplaatsing met De Lijn een geldig vervoerbewijs nodig hebt, ook terwijl je wacht op je nieuwe MOBIB-kaart. Indien er een lopend abonnement op je oude kaart stond, kan je in onze Lijnwinkel gratis een tijdelijk vervoerbewijs krijgen. Zo niet koop je dit via de app, via sms of bij de chauffeur. Zo riskeer je geen boete. Deze vervoerbewijzen worden niet terugbetaald door De Lijn.

<Voeg downloadbare bestanden toe>
<Voeg knoppen toe>
Layout aanpassen:
<Pas uitlijnen afbeelding aan>
<Pas positie afbeelding aan>

<Voeg een paragraaftitel toe>

Kan je ‘t niet online aanvragen? Ga langs bij een Lijnwinkel.

  • Ga langs bij een Lijnwinkel.
  • Betaal de 10 euro administratiekost. Je kan betalen via Bancontact of cash.
  • Je ontvangt binnen 7 werkdagen je nieuwe MOBIB-kaart, dit per post op je officieel adres. We deactiveren ook automatisch je oude MOBIB-kaart. Had je nog een abonnement op je oude kaart staan? En moet je wachten op je nieuwe? Dan krijg je een 14-dagenpas mee. 
<Voeg downloadbare bestanden toe>
Layout aanpassen:
<Pas uitlijnen afbeelding aan>
<Pas positie afbeelding aan>

<Voeg een paragraaftitel toe>

Denk je dat de kaart defect is door een storing bij De Lijn?

Is je kaart defect en zie je geen schade? Dan vervangen we je MOBIB-kaart gratis. Dit kan op twee manieren:
  • Breng je kaart binnen bij een Lijnwinkel. Heeft je kaart geen zichtbare schade, dan krijg je een 14-dagenpas mee in afwachting van je nieuwe kaart.
  • Of stuur via de post je defecte MOBIB-kaart op samen met een begeleidende brief naar de dienst Abonnementen, Slijkensesteenweg 11 - 8400 Oostende. Daar kijken we na waarom je MOBIB-kaart niet meer werkt. Ligt de storing bij ons, dan krijg je gratis een nieuwe MOBIB-kaart. Je moet in afwachting wel voor elke verplaatsing een geldig vervoerbewijs kopen.
<Voeg downloadbare bestanden toe>
<Voeg knoppen toe>
Layout aanpassen:
<Pas uitlijnen afbeelding aan>
<Pas positie afbeelding aan>

<Voeg een paragraaftitel toe>

Tip: Kan je niet meteen naar een Lijnwinkel, of wacht je liever niet op het antwoord van de dienst Abonnementen? Dan kan je ervoor kiezen om een nieuwe kaart aan te vragen.

<Voeg downloadbare bestanden toe>

Was dit antwoord nuttig? -


Mijn MOBIB-kaart

Overzicht