Ticket: door een technisch probleem is het momenteel niet mogelijk om een sms-ticket te bestellen of een m-ticket te activeren.

We raden je aan om een ander vervoerbewijs te gebruiken. Laatste update: 24-06-2019 om 12:18

Cookies op delijn.be
Deze website gebruikt cookies en vergelijkbare technologieën om je surfervaring te vergemakkelijken en de website te verbeteren.
Lees meer.
Toon menu
logo

Cambio

Afbeelding aanpassen: Klik hier
Voer een knop toe: Klik hier

Cambio kiest volop voor de flexibiliteit van abonnementen en sms-tickets via het derde-betalersysteem

Layout aanpassen:
<Pas uitlijnen afbeelding aan>
<Pas positie afbeelding aan>

Cambio promoot combi-mobiliteit (wandelen, fiets, trein, tram, bus én deelauto) niet alleen bij zijn klanten, maar ook bij de eigen werknemers.

<Voeg tekst toe>
<Voeg downloadbare bestanden toe>
<Voeg knoppen toe>
100% voorafbetaalde abonnementen van fleetmedewerkers
400 sms-tickets per jaar via derde-betalersysteem voor andere medewerkers
100% inzet op combi-mobiliteit: de combinatie van fiets, trein, tram, bus en eventueel een cambio-auto
Layout aanpassen:
<Pas uitlijnen afbeelding aan>
<Pas positie afbeelding aan>

Situering

Cambio verraste de Vlaming 13 jaar geleden met het innovatieve concept van ‘autodelen’: op dat moment een eigenaardigheid, ondertussen een vaste waarde. Cambio zette op het juiste moment in op combi-mobiliteit (combinatie fiets, trein, tram, bus, deelauto). Sinds hun komst vond er een mentaliteitsverschuiving van bezit naar gebruik plaats, zie maar naar de populariteit van Spotify, Netflix, Airbnb, enz. “De Vlaming is er klaar voor. Delen is het nieuwe hebben. Dat geldt ook voor de auto. Meer Vlamingen beseffen: ‘Ik wil niet per se een auto, ik wil vooral een auto kunnen gebruiken als ik die nodig heb.’ Dan is cambio de oplossing.”

<Voeg downloadbare bestanden toe>
<Voeg knoppen toe>
Layout aanpassen:
<Pas uitlijnen afbeelding aan>
<Pas positie afbeelding aan>

Ideale ligging aan een openbaarvervoerknooppunt

Het hoofdkantoor in Gent waar vandaag 14 mensen werken, ligt vlakbij station Gent St-Pieters en tram- en busvertrekplaatsen. “Dat is een bewuste keuze”, zegt Tom Alleman, Project Manager voor cambio Vlaanderen. “We willen hier graag blijven, ook als we verder groeien. Het zou makkelijk zijn om te verhuizen naar een goedkopere plek buiten het centrum. Maar we kiezen er bewust voor om dat niet te doen, met deze ligging is de keuze voor duurzame mobiliteitsoplossingen – fiets, trein, tram en bus – snel gemaakt: en dat is exact wat we willen.”

<Voeg downloadbare bestanden toe>
<Voeg knoppen toe>
Layout aanpassen:
<Pas uitlijnen afbeelding aan>
<Pas positie afbeelding aan>

Iedere werknemer heeft een saldo aan sms-tickets

De Grote Vraag is natuurlijk: zijn hun werknemers even combi-mobiel als hun klanten? Ja hoor. They practice what they preach. “Met onze ligging vlakbij een openbaarvervoer-knooppunt sporen we onze werknemers aan om niet voor de auto te kiezen. En dat werkt. Er komt maar één iemand met de auto naar het werk, al de rest kiest voor de fiets, trein, tram of bus. Omdat openbaar vervoer de meest efficiënte oplossing biedt. We vinden het ook onze taak om die keuze te stimuleren. Zo betalen we treinabonnementen terug en krijgt iedereen een saldo aan sms-tickets. Als het regent of sneeuwt, komen heel wat fietsers met bus of tram.

<Voeg downloadbare bestanden toe>
<Voeg knoppen toe>
Layout aanpassen:
<Pas uitlijnen afbeelding aan>
<Pas positie afbeelding aan>

Sms-tickets zorgen voor flexibiliteit bij werkverplaatsingen

Onze ligging aan het station maakt het woon-werkverkeer eenvoudiger, maar ook de professionele verplaatsingen. Tom: “Als we op verplaatsing moeten voor het werk, is de keuze voor de trein snel gemaakt. In functie van de bestemming kiezen we na de trein voor de tram, bus, blue-bike of cambio. Als we in het centrum van Antwerpen moeten zijn, dan nemen we aan het station een Vélo of tram.” En dat laatste doen ze frequent. Per jaar worden er een 400-tal sms-tickets aangevraagd. “Moeten we ver buiten Antwerpen zijn? Dan nemen we een cambio wagen. Wij zeggen altijd: ‘We hebben niet één bedrijfswagen, we hebben er 500.’” (lacht)

<Voeg downloadbare bestanden toe>
<Voeg knoppen toe>
Layout aanpassen:
<Pas uitlijnen afbeelding aan>
<Pas positie afbeelding aan>

Abonnementen voor de fleetmedewerkers

De fleetmedewerkers, die het wagenparkt op alle locaties moeten onderhouden, gaan met bus of tram een wagen ophalen wanneer die hersteld moet worden. Dat is ecologisch en voordelig: want zo kan één iemand een wagen ophalen.” Uiteraard brengt dit uitdagingen mee. Af en toe is de auto gewoon de makkelijkste keuze, maar we kiezen liefst voor duurzame oplossingen. Gelukkig geraak je naar en binnen steden meestal het snelst met trein, tram, bus en fiets. Daarom ondersteunen we onze fleetmedewerkers met een De Lijn- en treinabonnement. Zo kunnen ze altijd en overal op de bus, tram of trein springen.”

<Voeg downloadbare bestanden toe>
<Voeg knoppen toe>
Layout aanpassen:
<Pas uitlijnen afbeelding aan>
<Pas positie afbeelding aan>

Derde-betalersysteem: ideaal voor medewerkers én administratie

Het gevolg? Iedereen bij cambio gebruikt De Lijn. “Reizen met De Lijn is gewoon super eenvoudig, zowel voor onze medewerkers als voor de administratie. Zeker sinds het derde-betalersysteem. De abonnementen voor de fleetmedewerkers zijn 100% voorafbetaald. En de rest krijgt een saldo aan sms-tickets die ze flexibel kunnen gebruiken. Voor onze medewerkers is het handig, want ze moeten de ticketjes niet voorschieten. Voor de administratie is het zoveel minder gedoe dat ze niet al de tickets apart terug moeten betalen. De factuur komt gewoon aan het einde van elke maand bij de boekhouding. Echt top.”

<Voeg downloadbare bestanden toe>
<Voeg knoppen toe>
Layout aanpassen:
<Pas uitlijnen afbeelding aan>
<Pas positie afbeelding aan>

Combi-mobiliteit, dat is gezonder, goedkoper en ecologischer

Tom: “Waarom zouden we combi-mobiliteit aanraden aan andere bedrijven? Je kan de vraag ook omdraaien. Waarom belemmer je de combi-mobiliteit door mensen een bedrijfswagen in handen te stoppen? Verschillende vervoersmiddelen tezamen gebruiken heeft zoveel voordelen. Het is comfortabeler, in de trein of bus kan je nog wat werken of ontspannen. Het is gezond, omdat je meer fietst en wandelt. Het is minder stresserend: elke dag filerijden en parkeerplek zoeken, heeft een gigantische weerslag op je geluksgevoel. En dan heb ik het nog niet eens gehad over de economische en ecologische voordelen.” Hij voegt er nog aan toe: “Uiteraard is autodelen niet voor iedereen, maar het merendeel van de bedrijven die met ons in zee gaan, zijn verrast over alle voordelen als ze de stap zetten.”

<Voeg downloadbare bestanden toe>
<Voeg knoppen toe>
Layout aanpassen:
<Pas uitlijnen afbeelding aan>
<Pas positie afbeelding aan>

Over Cambio

Sinds 2004 biedt Cambio Vlaanderen met autodelen een innovatief alternatief voor autobezit. Bij autodelen gebruiken meerdere personen enkele auto’s. Ideaal als je de auto niet elke dag nodig hebt. Je gebruikt en betaalt enkel voor de auto als je hem nodig hebt. Dat is goed voor je portefeuille én het milieu. Vandaag heeft Cambio 15.000 enthousiaste gebruikers, vooral in en rond de grote Vlaamse steden (Antwerpen, Gent, Leuven, Mechelen) en kleinere centrumsteden.

Bezoek Cambio op www.cambio.be.

<Voeg downloadbare bestanden toe>
<Voeg knoppen toe>

Ontdek ook onze andere cases

Nieuwsgierig naar de resultaten van nog andere organisaties?

Hans Anders in zee met derde-betalersysteem en sensibiliseringsmateriaal

Veel Hans Anders-winkels zijn gelegen in stadcentra. “Door het drukke verkeer is het daar vaak moeilijk parkeren en manoeuvreren. Heel wat werknemers komen daarom ...

Lees Meer

VAN BUSABONNEMENTEN TOT ZONNEPANELEN: IKEA KIEST VOOR EEN DUURZAAM WERKNEMERSBELEID

Ontdek hoe Ikea duurzaamheid stimuleert bij werknemers: op het werk, thuis én onderweg.

Lees Meer

Plus Home Services combineert lokale aanpak met abonnementen

Plus Home Services is een dienstenchequebedrijf met een heldere visie. “We werken decentraal om dichter bij onze klanten en ...

Lees Meer

Schoenen Boonants herbekijkt mobiliteit van werknemers

Met de komst van het circulatieplan in Gent besloot Schoenen Boonants haar werknemers een De Lijn abonnement te geven via het derde-betalerssysteem. Dat is financieel voordelig voor hen. En hun werknemers geraken nu vlot de stad in en uit. Win-win noemen ze zoiets. Je ziet het De Lijn is er ook voor kleine ondernemingen.

Lees Meer

WZC SINT-VINCENTIUS OVERTUIGT TWIJFELAARS VAN BUS OF TRAM MET DE PROBEERPAS

In woonzorgcentrum Sint-Vincentius zorgen ze met veel passie voor ouderen, maar ook voor hun eigen medewerkers.

Lees Meer

Uw mogelijkheden

Als organisatie hebt u verschillende mogelijkheden om uw werknemers gepast en voordelig openbaar vervoer aan te bieden.

DERDE-BETALERSYSTEEM ABONNEMENTEN

Wist u dat elk abonnement 100% fiscaal aftrekbaar is als u als ‘derde-betaler’ tussenkomt bij de aankoop ervan? Bovendien kunt u 6% btw recupereren. En er vallen nog een hoop andere voordelen te rapen…

Ontdek alle voordelen

DERDE-BETALERSYSTEEM SMS-TICKETS

Als organisatie koopt u een saldo aan sms-tickets. Ideaal voor werknemers die zich af en toe of als het uitkomt met bus of tram willen verplaatsen.

Lees er alles over

M-TICKETS

Bied uw werknemers een ticket voor bus of tram aan via een app. Handig voor occasionele verplaatsingen én overzichtelijk: de factuur betaalt u nadien.

Lees meer

RAILEASE

Combineer bedrijfswagens met openbaar vervoer. Met Railease biedt u uw werknemers flexibiliteit en beperkt u de kosten van dienstverplaatsingen met de wagen.

Lees meer

Contract

Op maat

Layout aanpassen:
<Pas uitlijnen afbeelding aan>
<Pas positie afbeelding aan>

<Voeg een paragraaftitel toe>

U weet wat u wil voor uw organisatie? Aarzel dan niet en vraag nu meteen in een paar stappen een contractvoorstel op maat.

<Voeg downloadbare bestanden toe>
de juiste formule voor uw organisatie
Kies een andere standout: Klik hier

Contact

Frederik van Langenhove
Uw klantenbeheerder

0471 10 59 17
Contact Frederik
frederik.vanlangenhove@delijn.be

Contact

Frederik van Langenhove
Uw klantenbeheerder

0471 10 59 17

frederik.vanlangenhove@delijn.be

Blijf op de hoogte via onze kanalen

Volg ons op LinkedIn