Layout aanpassen:
<Pas uitlijnen afbeelding aan>
<Pas positie afbeelding aan>
<Voeg een paragraaftitel toe>
In april lanceerde Delhaize een nieuwe baseline: ‘Mee met ‘t leven’. Een mooie claim die de keten ook al meer dan 150 jaar waarmaakt. De supermarkt - de allereerste ooit in Europa - is altijd helemaal mee met de laatste trends. Ook op het gebied van mobiliteit. Er werken ongeveer 12.500 mensen bij Delhaize. En dat is veel volk dat op hun bestemming moet geraken.
<Voeg downloadbare bestanden toe>
<Voeg knoppen toe>
Layout aanpassen:
<Pas uitlijnen afbeelding aan>
<Pas positie afbeelding aan>
VEEL WINKELS, WEINIG KILOMETERS
128 winkelvestigingen, dat betekent dat veel kassabedienden, rekkenvullers en magazijniers niet ver moeten reizen als ze naar het werk gaan. “Veel werknemers in onze winkels wonen in de buurt van hun werk. Op een afstand van gemiddeld 14 kilometer. Dat ligt onder de gemiddelde woon-werkafstand van de Belgen. Het is dus logisch dat veel werknemers kiezen voor het openbaar vervoer, en de auto thuis laat staan. Delhaize reikt vanalles aan om het openbaar vervoer aantrekkelijk te maken. Dat begint bij (combi-)abonnementen voor De Lijn, de MIVB of de NMBS, maar we bieden bijvoorbeeld ook een fiets aan onze arbeiders en bedienden aan”, aldus Shelley Heugen, mobiliteitsmanager bij Delhaize. “Uiteraard is er een groot verschil tussen onze winkelketens en ons hoofdkantoor in Brussel, waar mensen meestal van verder moeten komen. We bieden bedrijfswagens aan, maar wijzen ons personeel natuurlijk ook op de alternatieven.”
<Voeg downloadbare bestanden toe>
<Voeg knoppen toe>
Layout aanpassen:
<Pas uitlijnen afbeelding aan>
<Pas positie afbeelding aan>
BUS EN TRAM IN DE LIFT
Ondertussen zijn er al zo’n 600 Delhaize-medewerkers die gebruik maken van De Lijn. En het is de bedoeling dat dit er steeds meer worden. “We werken met een derde-betalerssysteem, waarbij ons personeel het bus-en tramabonnement niet hoeft voor te schieten, en wij minder administratie moeten doen. Win-win dus.”
Sinds 2010 slaan Delhaize en De Lijn de handen in elkaar. “Naast De Lijn werken we ook nauw samen met de MIVB en de NMBS, waarvan we bijvoorbeeld de City Pass aanbieden. Delhaize staat verder ook zeker open voor samenwerkingen met andere partners. Of nieuwe producten. We informeren ons altijd over de laatste ontwikkelingen, en we bekijken of die relevant zijn voor ons”, stelt Heugen.
<Voeg downloadbare bestanden toe>
<Voeg knoppen toe>
Layout aanpassen:
<Pas uitlijnen afbeelding aan>
<Pas positie afbeelding aan>
CHARTERS VOOR FIETSERS
Opvallend: een groot deel van de Delhaize werknemers kiest voor de fiets om naar het werk te gaan. Op dit moment zijn er meer dan 2300 bedrijfsfietsen in gebruik. “Dankzij ons fietsprogramma is dit een aantrekkelijke manier geworden om naar het werk te gaan. Wij kopen fietsen en stellen ze beschikbaar voor onze arbeiders en bedienden: het gaat hier zowel over klassieke fietsen als over elektrische fietsen. Delhaize heeft een uniek charter voor fietsers opgesteld, die voorschrijft om 3 dagen per werkweek de fiets naar het werk te nemen. We willen dat onze werknemers zo flexibel mogelijk omgaan met mobiliteit.”
<Voeg downloadbare bestanden toe>
<Voeg knoppen toe>
Layout aanpassen:
<Pas uitlijnen afbeelding aan>
<Pas positie afbeelding aan>
STARTEN BIJ DELHAIZE, STARTEN VOOR DUURZAAMHEID
Delhaize reikt niet alleen de hand, maar geeft ook een duwtje in de rug. Iedere werknemer die bij Delhaize komt werken krijgt voor hij/zij begint een presentatie te zien, bij wijze van opleiding. Daarin krijgen ze te horen wat er van hen verwacht wordt. “Eén van de topics in die presentatie is mobiliteit. We willen ons personeel al vanaf het begin van hun carrière bij Delhaize meteen duidelijk maken dat nadenken over vlot mobiel zijn erg geapprecieerd wordt. Ook lokaal wordt er op verschillende manieren promo gemaakt, al hangt dat van de directeur ter plekke af. En als er een winkeldirecteur met een vraag of voorstel komt, dan zal ik kijken hoe ik deze kan helpen aan correcte info”, aldus Heugen. Delhaize wil hun werknemers op een zo breed mogelijke manier naar mobiliteit doen kijken. Dat is niet alleen leefbaarder, maar ook duurzamer. En de enige manier om ook de komende 150 jaar even vlot mee te zijn.
<Voeg downloadbare bestanden toe>
<Voeg knoppen toe>
Layout aanpassen:
<Pas uitlijnen afbeelding aan>
<Pas positie afbeelding aan>
DE SAMENWERKING MET DE LIJN NOG EENS OP EEN RIJTJE
- derde-betalerssysteem: makkelijk voor zowel Delhaize als hun personeel
- abonnementen voor bus en tram, eventueel te combineren met de trein
- goed contact met klantenbeheer van De Lijn
<Voeg downloadbare bestanden toe>
<Voeg knoppen toe>
Layout aanpassen:
<Pas uitlijnen afbeelding aan>
<Pas positie afbeelding aan>
OVER DELHAIZE
Delhaize is opgericht in 1867 en telt 787 verschillende winkels in België en Luxemburg. Delhaize heeft ongeveer 12 500 mensen in dienst.
Bezoek Delhaize op www.delhaize.be.
<Voeg downloadbare bestanden toe>
<Voeg knoppen toe>