Cookies op delijn.be
Deze website gebruikt cookies en vergelijkbare technologieën om je surfervaring te vergemakkelijken en de website te verbeteren.
Lees meer.
Toon menu
logo

Hans Anders

Afbeelding aanpassen: Klik hier
Voer een knop toe: Klik hier

Hans Anders in zee met derde-betalersysteem en sensibiliseringsmateriaal

Layout aanpassen:
<Pas uitlijnen afbeelding aan>
<Pas positie afbeelding aan>

Ontdek waarom de bekende optiek- en audioketen 5 jaar geleden zijn oog liet vallen op voorafbetaalde abonnementen van De Lijn.

<Voeg tekst toe>
<Voeg downloadbare bestanden toe>
<Voeg knoppen toe>
48 Abonnementen De Lijn
21% Vlaamse personeelsleden met De Lijn
11% Meer abonnementen De Lijn sinds 2014
100% Voorafbetaling
Layout aanpassen:
<Pas uitlijnen afbeelding aan>
<Pas positie afbeelding aan>

Situering

Veel Hans Anders-winkels zijn gelegen in stadcentra. “Door het drukke verkeer is het daar vaak moeilijk parkeren en manoeuvreren. Heel wat werknemers komen daarom met het openbaar vervoer”, legt Romina Biliris van Hans Anders uit. “Wij vinden het niet meer dan normaal dat hun abonnementen 100% worden voorafbetaald.” 

HR-coördinator Romina Biliris en HR-medewerkster Anaïs Lefebvre werken op de personeelsdienst van de optiek- en audioketen en zijn verantwoordelijk voor het vervoer van de 350 werknemers. Romina: “Onze mensen kiezen zelf met welk vervoermiddel ze gaan werken. Al bieden bus en tram wel wat voordelen voor zowel werknemer als werkgever.”

<Voeg downloadbare bestanden toe>
<Voeg knoppen toe>
Layout aanpassen:
<Pas uitlijnen afbeelding aan>
<Pas positie afbeelding aan>

Stress vermijden

“In drukke winkelstraten geraken met de wagen gaat gepaard met stress”, duidt Romina. “Zeker bij de personeelsleden die in grotere steden werken, neemt zowat iedereen om die reden het openbaar vervoer. Of ze parkeren hun wagen buiten het centrum en nemen daar de bus of de tram om het laatste stuk naar de winkel af te leggen.”

<Voeg downloadbare bestanden toe>
<Voeg knoppen toe>
Layout aanpassen:
<Pas uitlijnen afbeelding aan>
<Pas positie afbeelding aan>

Financieel voordeel

Hoe het bedrijf zelf gebaat is bij bus en tram? Romina: “Openbaar vervoer doet enerzijds onze parkingkosten wegvallen. Anderzijds is een abonnement van De Lijn geldig op het hele Vlaamse net, wat maakt dat een werknemer die tijdelijk naar een andere winkel moet, dat kan doen met zijn bestaande abonnement. Met de auto is een extra administratieve berekening nodig om de kosten voor die rit uit te betalen.”

<Voeg downloadbare bestanden toe>
<Voeg knoppen toe>
Layout aanpassen:
<Pas uitlijnen afbeelding aan>
<Pas positie afbeelding aan>

Minder administratie

Sinds een vijftal jaar doet Hans Anders beroep op het derde-betalersysteem van De Lijn. “Daarvoor kochten medewerkers hun bus- en tramabonnement zelf, voor de periode van een maand of jaar, en betaalden wij de kostprijs achteraf terug”, legt Romina uit. “Maar omdat ons personeelsbestand zo sterk groeide, moesten we heel veel van die individuele terugbetalingen doen. Dankzij het derde-betalersysteem viel die administratieve rompslomp weg en kregen we zelf meer controle over de abonnementen. Bovendien is het voor werknemers fijn dat ze de kost van hun abonnement niet meer zelf hoeven te dragen.”

<Voeg downloadbare bestanden toe>
<Voeg knoppen toe>
Layout aanpassen:
<Pas uitlijnen afbeelding aan>
<Pas positie afbeelding aan>

Sensibiliseringmateriaal

Om werknemers te informeren over dat derde-betalersysteem is er materiaal beschikbaar. Anaïs: “We ontvingen van De Lijn affiches om bij de koffiemachine te hangen, pdf’s om via ons intranet te verspreiden en flyers die we aan nieuwe contracten zullen toevoegen. De Lijn voorziet ook gratis 7-dagenpassen om bus en tram gratis uit te proberen. We denken dat dat onze mensen zeker kan aanzetten om bus en tram te overwegen.”

<Voeg downloadbare bestanden toe>
<Voeg knoppen toe>
Layout aanpassen:
<Pas uitlijnen afbeelding aan>
<Pas positie afbeelding aan>

Samenwerking met De Lijn

En het contact met De Lijn? Anaïs: “Twee keer per jaar komt onze vaste contactpersoon langs om alles te overlopen en de nieuwigheden toe te lichten. Ook als we bellen met een vraag over de factuur of over een abonnement, worden we direct geholpen. Eigenlijk kan ik wel zeggen dat de samenwerking en communicatie met De Lijn heel vlot verloopt.”

<Voeg downloadbare bestanden toe>
<Voeg knoppen toe>
Layout aanpassen:
<Pas uitlijnen afbeelding aan>
<Pas positie afbeelding aan>

Pluspunten samenwerking met De Lijn nog eens op een rijtje

  • Meer controle over abonnementen
  • Geen voorfinanciering door personeel
  • Minder administratieve rompslomp
  • Gratis sensibiliseringsmateriaal van De Lijn
  • Bus en tram praktisch in drukke stadcentra
<Voeg downloadbare bestanden toe>
<Voeg knoppen toe>
Layout aanpassen:
<Pas uitlijnen afbeelding aan>
<Pas positie afbeelding aan>

Over Hans Anders

Hans Anders is een optiek- en audioketen met 100 winkels verspreid over België. Het biedt een ruim assortiment (zonne)brillen, lenzen en hoortoestellen aan scherpe prijzen. In totaal werken 350 personeelsleden voor het bedrijf, het hoofdkantoor ligt in Hasselt.

Bezoek Hans Anders op www.hansanders.be.

<Voeg downloadbare bestanden toe>
<Voeg knoppen toe>

Ontdek ook onze andere cases

Nieuwsgierig naar de resultaten van nog andere organisaties?

1 op 2 werknemers van ZNA komt met bus, tram of fiets

Ontdek hoe ZNA elke dag meer dan 3.000 werknemers op de bus, tram of fiets doet springen naar het werk

Lees Meer

VAN BUSABONNEMENTEN TOT ZONNEPANELEN: IKEA KIEST VOOR EEN DUURZAAM WERKNEMERSBELEID

Ontdek hoe Ikea duurzaamheid stimuleert bij werknemers: op het werk, thuis én onderweg.

Lees Meer

Plus Home Services combineert lokale aanpak met abonnementen

Plus Home Services is een dienstenchequebedrijf met een heldere visie. “We werken decentraal om dichter bij onze klanten en ...

Lees Meer

Schoenen Boonants herbekijkt mobiliteit van werknemers

Met de komst van het circulatieplan in Gent besloot Schoenen Boonants haar werknemers een De Lijn abonnement te geven via het derde-betalerssysteem. Dat is financieel voordelig voor hen. En hun werknemers geraken nu vlot de stad in en uit. Win-win noemen ze zoiets. Je ziet het De Lijn is er ook voor kleine ondernemingen.

Lees Meer

WZC SINT-VINCENTIUS OVERTUIGT TWIJFELAARS VAN BUS OF TRAM MET DE PROBEERPAS

In woonzorgcentrum Sint-Vincentius zorgen ze met veel passie voor ouderen, maar ook voor hun eigen medewerkers.

Lees Meer

Uw mogelijkheden

Als organisatie hebt u verschillende mogelijkheden om uw werknemers gepast en voordelig openbaar vervoer aan te bieden.

DERDE-BETALERSYSTEEM ABONNEMENTEN

Wist u dat elk abonnement 100% fiscaal aftrekbaar is als u als ‘derde-betaler’ tussenkomt bij de aankoop ervan? Bovendien kunt u 6% btw recupereren. En er vallen nog een hoop andere voordelen te rapen…

Ontdek alle voordelen

DERDE-BETALERSYSTEEM SMS-TICKETS

Als organisatie koopt u een saldo aan sms-tickets. Ideaal voor werknemers die zich af en toe of als het uitkomt met bus of tram willen verplaatsen.

Lees er alles over

M-TICKETS

Bied uw werknemers een ticket voor bus of tram aan via een app. Handig voor occasionele verplaatsingen én overzichtelijk: de factuur betaalt u nadien.

Lees meer

RAILEASE

Combineer bedrijfswagens met openbaar vervoer. Met Railease biedt u uw werknemers flexibiliteit en beperkt u de kosten van dienstverplaatsingen met de wagen.

Lees meer

Contract

Op maat

Layout aanpassen:
<Pas uitlijnen afbeelding aan>
<Pas positie afbeelding aan>

<Voeg een paragraaftitel toe>

U weet wat u wil voor uw organisatie? Aarzel dan niet en vraag nu meteen in een paar stappen een contractvoorstel op maat.

<Voeg downloadbare bestanden toe>
de juiste formule voor uw organisatie
Kies een andere standout: Klik hier

Contact

Frederik van Langenhove
Uw klantenbeheerder

0471 10 59 17
Contact Frederik
frederik.vanlangenhove@delijn.be

Contact

Frederik van Langenhove
Uw klantenbeheerder

0471 10 59 17

frederik.vanlangenhove@delijn.be

Blijf op de hoogte via onze kanalen

Volg ons op LinkedIn