Stressmannetje (2012 - 2014)

Het Stressmannetje, Juul, vertolkte de innerlijke stress van autochauffeurs. De campagne toonde aan dat bus en tram een interessant alternatief was voor het stresserende autoverkeer.

TV-spots

Het Stressmannetje, Juul, vertolkte de innerlijke stress van autochauffeurs. De campagne wilde aantonen dat bus en tram een interessant alternatief was voor het stresserende autoverkeer. Heel wat Vlaamse steden hadden een fijnmazig net van bussen en trams. Mensen die toch de auto wilden nemen, konden die parkeren op grote parkings aan de stadsrand. Daar konden ze overstappen op bus of tram.

Effie-award

Op 16 juni 2015 won ons Stressmannetje een gouden Effie Award ! 

Deze prijs beloont reclamecampagnes die opvallend sterke cijfers kunnen voorleggen. Tussen 2012 en 2014 overtuigde Juul namelijk een grote groep Vlamingen om hun wagen te laten staan en de bus of tram te nemen.