Plus Home Services
Ontdek waarom deze marktleider in de dienstenchequesector een win-winsituatie ziet in volledig voorafbetaalde De Lijn-abonnementen voor zijn thuishulpen.
Combineert lokale aanpak met abonnementen
De hoogtepunten van Plus Home Services
1000
abonnementen De Lijn
25%
thuishulpen nemen bus of tram
66%
meer abonnementen De Lijn sinds 2012
100%
voorafbetaling
Situering
Zaakvoerder Rudi Vertommen bij Plus Home Services neemt je graag mee in hun verhaal
Plus Home Services is een dienstenchequebedrijf met een heldere visie. “We werken decentraal om dichter bij onze klanten en ruim 4000 thuishulpen te staan”, legt zaakvoerder Rudi Vertommen uit. “Die lokale strategie passen we ook toe op de verplaatsingen van ons personeel.”
Plus Home Services biedt hulp in het huishouden bij particuliere klanten. “In 53 kantoren verspreid over het hele land vormen omkaderingsmedewerkers een vast en laagdrempelig aanspreekpunt. Bovendien zoeken we altijd naar werkposten dicht bij onze thuishulpen. En we proberen ook de afstand tussen twee werkposten kort te houden. Een kwestie van thuishulpen matchen met de juiste klanten en doordachte uurroosters samenstellen.”
Korte en efficiënte verplaatsingen
Verplaatsingen beperken is één ding. “We willen ze ook zo efficiënt mogelijk laten verlopen”, vult Rudi aan. “Hoe minder lang onderweg, hoe gemakkelijker het voor onze thuishulpen is om bijvoorbeeld hun kinderen te gaan ophalen van school. Lange en lastige ritten komen niemand en niets ten goede. Noch de thuishulpen, noch productiviteit van ons bedrijf.”
Meedenken over mobiliteit
Bij de indienstneming wordt dus actief mee nagedacht over een manier waarop de werknemer zich zal verplaatsen. Rudi: “Uiteindelijk is het altijd de thuishulp die beslist. Plus Home Services is werkzaam in heel België. We kunnen moeilijk iedereen hetzelfde vervoermiddel opleggen. Daarvoor zijn de vervoersituaties in de regio’s te verschillend.” “We bespreken wel nauwgezet alle mogelijkheden en polsen altijd naar hun interesse in een bus- en tramabonnement van De Lijn”, legt Rudi uit. “Sinds het begin werken wij samen met De Lijn, omdat we overtuigd zijn van de voordelen.”
Ecologie, gemak en veiligheid
Welke pluspunten van bus en tram voor Plus Home Services primeren? Rudi: “Ecologie speelt een belangrijke rol voor ons, maar ook het gebruiksgemak. In landelijke gebieden kunnen thuishulpen hun wagen kwijt op de oprit van klanten, in stadscentra is parking vinden veel minder vanzelfsprekend.” Plus Home Services is bovendien bewust bezig met de veiligheid van zijn werknemers, op en naast de werkvloer. “Uit onze cijfers leren we dat de minste wegwerkongevallen gebeuren met het openbaar vervoer. Een extra reden om het te gaan stimuleren”, bevestigt Rudi.
100% voorafbetaald abonnementen
Qua financiering komt Plus Home Services voor 100% tussen in de abonnementen, via het derdebetalerssyteem. Rudi: “We voelen dat je met zo’n volledige voorafbetaling mensen kan stimuleren om een abonnement te kiezen boven een kilometervergoeding voor hun wagen. Voor de thuishulpen, die niet allemaal even kapitaalkrachtig zijn, is het bovendien positief dat ze het bedrag voor hun jaarabonnement niet zelf moeten voorfinancieren.”
Win-win voor beide partijen
“Natuurlijk Plus Home Services zit ook in een sector die gesubsidieerd wordt door de overheid”, vult Rudi aan. “Handenvol geld om uit te delen hebben we dus niet. Maar als we accenten kunnen leggen die een win-win creëren voor zowel werkgever als werknemer, dan zullen we niet nalaten om dat te doen. Het De Lijn-abonnement is daar een goed voorbeeld van.”
Pluspunten samenwerking met De lijn nog eens op een rijtje
Bus en tram meest veilig op vlak van wegwerkongevallen
Personeel hoeft abonnementen niet zelf te financieren
Geen probleem met parkeerplaats zoeken in stadscentra
Duurzamere manier van verplaatsen dan met de wagen
Over Plus Home Services
Plus Home Services verzorgt poets- en strijkwerk bij particulieren, via het systeem van dienstencheques. Het bedrijf telt 53 kantoren, voornamelijk in Vlaanderen, en stelt ruim 4000 thuishulpen en 150 omkaderingsmedewerkers te werk. Plus Home Services werd in 2005 opgericht en is van pionier in de dienstenchequesector uitgegroeid tot marktleider. Bezoek Plus Home Services op www.phservices.be.

Voorstel op maat voor jouw organisatie
Wil je exact weten hoe voordelig het woon werkverkeer van jouw werknemers kan zijn? Vraag dan nu een persoonlijke offerte aan.
Aanvraag derde-betalersovereenkomstOntdek ook andere cases
Nieuwsgierig naar de resultaten van nog andere organisaties?
Jouw mogelijkheden
Als organisatie hebt je verschillende mogelijkheden om jouw werknemers gepast en voordelig openbaar vervoer aan te bieden.
Bijdrage in abonnementen
Onbeperkt* reizen met bus of tram. Draagt jouw werkgever hierin bij? Dan betaal jij slechts 5 of 16 euro** per maand als de minimumbijdrage 72 % is.
Tussenkomst in de zakelijke 10-rittenkaart
Pendelen jouw medewerkers 1 tot 2 keer per week naar het werk of hebben ze regelmatig een dienstverplaatsing? Dan is de zakelijke 10-rittenkaart de oplossing: een flexibel en voordelig vervoerbewijs.
Bijdrage 50-rittenkaart
Het meeste flexibele vervoerbewijs voor occasionele verplaatsingen. Door jouw werkgever aangekocht of terugbetaald.
Bijdrage tickets
Niet al jouw medewerkers komen elke dag op dezelfde manier naar het werk. Ook hun dienstverplaatsingen doen ze nu eens met de wagen, dan weer met het openbaar vervoer. Zo’n flexibel mobiliteitspatroon vraagt om een flexibele oplossing.
Tickets via app
Gemakkelijk én voordelig: dat is het ticket via de app samengevat in twee woorden. Dit digitale ticket is het goedkoopste vervoerbewijs voor een enkele rit met bus of tram. Jouw werknemers vragen hun ticket aan via een app, en je betaalt de factuur nadien.

