Dit is hem: onze chatbot

Wat leuk! Met trots stellen we je voor aan de enige echte chatbot van De Lijn. Een klinkende naam zijn we je nog schuldig, want onze ‘bot staat voorlopig in de kinderschoenen. Hij heeft nog veel te leren – en daar kan jij bij helpen.

Als hij later groot is

Als onze chatbot later groot is, gidst hij je moeiteloos door alle informatie op onze website. En dan kan je hem wel honderd vragen stellen! Zoals: hoeveel kost een Omnipas 65+? Mag mijn fiets mee op de tram? Om hoe laat vertrekt mijn bus naar ’t Zuid?

Maar tot die tijd moet hij nog flink groeien. Help jij hiermee?

  • Stel onze chatbot vragen via de widget rechtsonder.

  • Geef gerichte feedback of stel bijvragen – tot je het antwoord hebt dat je zoekt.

Opgelet: de chatbot ondersteunt momenteel nog geen andere talen.

Zo gaat onze chatbot razendsnel vooruit, want jouw verzoeken combineren we met oefenvragen en artificiële intelligentie.

Fouten maken hoort erbij

Onze kleine spruit gaat zeker en vast nog fouten maken. Maar daar kan hij alleen maar van leren. Laat dus zeker een beoordeling achter in de chatfunctie. Wij (en onze chatbot) nemen de feedback mee en worden er zo alleen maar beter van.

In de tussentijd

Het is dus nog even wachten tot onze chatbot op zijn eigen benen staat. Maar tot die tijd kan je nog via onze andere kanalen reisinfo terugvinden. Gebruik bijvoorbeeld de routeplanner op onze website, of reken onderweg op de vele handige features in onze app. Denk maar aan Voertuig op kaart, Digitaal opstappen en de afstapwaarschuwingen.