De Lijn Flex-app

Met de De Lijn Flex-app krijg je meldingen bij wijzigingen én zie je live waar je bus is. Zo ben je altijd zeker van je timing.

De Hoppinapp wordt de De Lijn Flex-appVanaf 16 juni wordt de Hoppinapp de De Lijn Flex-app. De update gebeurt automatisch, je hoeft geen nieuwe app te installeren.

Hoe werkt het?

Stap 1

Plan je reis

Kies eerst het tijdstip waarop je wil reizen. Maak je keuze tussen “vertrek om” of “aankomst om”. Moet je stipt ergens aankomen? Kies dan de optie “aankomst om”. Geef dan je opstaplocatie en je bestemming in.

Stap 2

Kies je traject

De De Lijn Flex-planner in de app stelt één of meerdere reisopties voor. Je traject leg je waarschijnlijk met vast openbaar vervoer af. Lukt dat toch niet (volledig)? Dan stellen we een flexrit voor. Je krijgt een tijdsvenster van 30 minuten voorgesteld rond het vertrek- of aankomsttijdstip. Bevestig dit voorstel en reserveer je rit.

Stap 3

Hou je telefoon in de gaten

Geef de app toestemming om je meldingen te sturen in de app of schakel deze meldingen uit als je liever een sms ontvangt.

Stap 4

Volg de flexbus live

Je kunt in de app real-time volgen waar jouw flexbus zich bevindt. Dit kan vanaf ongeveer 15 minuten op voorhand. Zo kun je goed inschatten wanneer het busje er ongeveer zal zijn.

Tips

Tip 1

Kies tijdstip van aankomst

Kies bij het plannen van je rit de optie ‘aankomst om’. Zo plant de flexbus je ophaaltijd optimaal in.

Tip 2

Zet je meldingen aan

Sta meldingen toe in de app of schakel ze uit als je liever een sms ontvangt.

Tip 3

Volg de flexbus live

Vanaf 15 minuten voor je ophaaltijd zie je in de app waar de bus is en wanneer die aankomt.

Annuleren of wijzigen

Kan je toch niet mee met je gereserveerde flexbus? Annuleer dan je rit zo snel mogelijk, uiterlijk 30 minuten op voorhand.
 Dat kan via:

  • De Lijn Flex-app

  • de website

  • of de De Lijn Flex-centrale (015 40 88 88 )

Zo maken we plaats voor andere reizigers.

Strikte opvolging van no-showsReizigers die meerdere keren niet opdagen zonder annulering (‘no show’), krijgen voortaan een waarschuwing of tijdelijke schorsing.

Hoe werkt het?

  • Eerste keer niet opdagen: je ontvangt enkel een waarschuwing per SMS. 

  • Tweede keer niet opdagen (binnen 30 dagen): je ontvangt een formele schriftelijke (of digitale) waarschuwing met uitleg over de procedures. 

  • Derde keer niet opdagen (binnen 30 dagen na formele waarschuwing): je wordt 14 dagen geschorst en ontvangt hiervan een schriftelijke melding met overzicht van gemiste ritten. 

  • Opnieuw niet opdagen (binnen 30 dagen na einde van eerdere schorsing): je wordt opnieuw geschorst, deze keer voor 30 dagen. 

Verweer indienen?

Je hebt 5 werkdagen om bezwaar in te dienen via reservatie@flex.delijn.be als de no-show niet aan jou te wijten was. Elke aanvraag wordt individueel beoordeeld.

informationBlur

Liever via de website planner

Gebruik de online planner om je reis te plannen en meteen je flexrit te reserveren, zonder de app te downloaden. Ideaal op desktop.

De Lijn Flex-planner