Toegankelijkheid
De Lijn streeft naar een vlot openbaar vervoer, voor iedereen. Om dat te bereiken verbeteren we permanent onze dienstverlening en maken het uniform voor alle reizigers.
Een toegankelijke rit plannen
Wil je een toegankelijke rit plannen? Voor een rit met het vast openbaar vervoer is vooraf reserveren niet verplicht. Wil je een toegankelijke flexrit boeken? Meld dit dan bij je eerste reservatie.
Toegankelijke haltes
Is jouw halte(s) toegankelijk voor reizigers met een motorische of visuele beperking?
Toegankelijke voertuigen
De meeste voertuigen zijn toegankelijk. Ontdek alle voorzieningen.
Metrostations Antwerpen
Hier lees je alles over de 12 metrostations in Antwerpen.
Tips voor een toegankelijke rit
Reis je met een rolstoel of heb je een visuele beperking? We bundelen enkele tips.
Reisinformatie voor en tijdens je rit
Ken je de streek niet of weet je graag vooraf om hoe laat je zal aankomen? Dan bieden onze app of de halteaankondigingen hulp.
Aangepast vervoer op maat
Basisbereikbaarheid bestaat uit vier lagen: het treinnet, het kernnet, het aanvullend net en het vervoer op maat.
Masterplan toegankelijkheid
Om ons openbaar vervoeraanbod voor zoveel mogelijk mensen toegankelijk te maken investeren we in toegankelijke voertuigen. Het Masterplan toegankelijkheid pakt de haltes aan.
Toegankelijkheidsbeleid
De Lijn streeft naar een vlot openbaar vervoer, voor iedereen. Om dat te bereiken verbeteren we permanent onze dienstverlening en maken het uniform voor alle reizigers.
Toegankelijkheidsverklaring app en web
De Lijn streeft ernaar deze app en website toegankelijk te maken voor alle bezoekers.

