Toegankelijkheidsbeleid
Layout aanpassen:
<Pas uitlijnen afbeelding aan>
<Pas positie afbeelding aan>
<Voeg een paragraaftitel toe>
Ook mensen die minder goed te been zijn, moeten vlot gebruik kunnen maken van het openbaar vervoer. Dat zijn niet alleen rolstoelgebruikers, maar ook mensen met een kinderwagen, reizigers met veel bagage of mensen die tijdelijk minder mobiel zijn, bijvoorbeeld door een gebroken been.
Daarom streven we naar een permanente verbetering van onze dienstverlening, zonder dat er een aparte behandeling nodig is voor bepaalde reizigers.
<Voeg downloadbare bestanden toe>
<Voeg knoppen toe>
Layout aanpassen:
<Pas uitlijnen afbeelding aan>
<Pas positie afbeelding aan>
Beleidsplan toegankelijkheid
Het beleidsplan toegankelijkheid tekent krachtlijnen uit voor een makkelijk, veilig en comfortabel gebruik van het openbaar vervoer.
De belangrijkste aandachtspunten zijn:
- een duidelijke rol voor het openbaar vervoer en voor het aangepast vervoer
- meer toegankelijke voertuigen en haltes
- duidelijke reisinformatie (ook over toegankelijkheid)
- evaluatie van de reservatieplicht voor rolstoelgebruikers
- klantvriendelijk onthaal van personen met een beperking
- overleg met stakeholders toegankelijkheid
<Voeg downloadbare bestanden toe>
<Voeg knoppen toe>
Layout aanpassen:
<Pas uitlijnen afbeelding aan>
<Pas positie afbeelding aan>
Samenwerking en partners
Ons toegankelijkheidsbeleid werken we samen uit met Inter, het Agentschap Toegankelijk Vlaanderen.
We betrekken ook ervaringsdeskundigen bij de uitbouw van het toegankelijk aanbod. Zo werd de opstart van Meer Mobiele Lijn begeleid door een werkgroep met vertegenwoordigers van de gebruikersorganisaties. Hetzelfde geldt voor innovatieve projecten zoals OV-budddy’s en BlueAssist.
<Voeg downloadbare bestanden toe>
<Voeg knoppen toe>