Cookies op delijn.be
Deze website gebruikt cookies en vergelijkbare technologieën om je surfervaring te vergemakkelijken en de website te verbeteren.
Lees meer.
Toon menu
logo

Plus Home Services

Afbeelding aanpassen: Klik hier
Voer een knop toe: Klik hier

Plus Home Services combineert lokale aanpak met abonnementen

Layout aanpassen:
<Pas uitlijnen afbeelding aan>
<Pas positie afbeelding aan>

Ontdek waarom deze marktleider in de dienstenchequesector een win-winsituatie ziet in volledig voorafbetaalde De Lijn-abonnementen voor zijn thuishulpen.

<Voeg tekst toe>
<Voeg downloadbare bestanden toe>
<Voeg knoppen toe>
1000 Abonnementen De Lijn
25% thuishulpen nemen bus en tram
66% meer abonnementen De Lijn sinds 2012
100% Voorafbetaald
Layout aanpassen:
<Pas uitlijnen afbeelding aan>
<Pas positie afbeelding aan>

Situering

Plus Home Services is een dienstenchequebedrijf met een heldere visie. “We werken decentraal om dichter bij onze klanten en ruim 4000 thuishulpen te staan”, legt zaakvoerder Rudi Vertommen uit. “Die lokale strategie passen we ook toe op de verplaatsingen van ons personeel.”

Plus Home Services biedt hulp in het huishouden bij particuliere klanten. “In 53 kantoren verspreid over het hele land vormen omkaderingsmedewerkers een vast en laagdrempelig aanspreekpunt. Bovendien zoeken we altijd naar werkposten dicht bij onze thuishulpen. En we proberen ook de afstand tussen twee werkposten kort te houden. Een kwestie van thuishulpen matchen met de juiste klanten en doordachte uurroosters samenstellen.”

<Voeg downloadbare bestanden toe>
<Voeg knoppen toe>
Layout aanpassen:
<Pas uitlijnen afbeelding aan>
<Pas positie afbeelding aan>

Korte en efficiënte verplaatsingen

Verplaatsingen beperken is één ding. “We willen ze ook zo efficiënt mogelijk laten verlopen”, vult Rudi aan. “Hoe minder lang onderweg, hoe gemakkelijker het voor onze thuishulpen is om bijvoorbeeld hun kinderen te gaan ophalen van school. Lange en lastige ritten komen niemand en niets ten goede. Noch de thuishulpen, noch productiviteit van ons bedrijf.”

<Voeg downloadbare bestanden toe>
<Voeg knoppen toe>
Layout aanpassen:
<Pas uitlijnen afbeelding aan>
<Pas positie afbeelding aan>

Meedenken over mobiliteit

Bij de indienstneming wordt dus actief mee nagedacht over een manier waarop de werknemer zich zal verplaatsen. Rudi: “Uiteindelijk is het altijd de thuishulp die beslist. Plus Home Services is werkzaam in heel België. We kunnen moeilijk iedereen hetzelfde vervoermiddel opleggen. Daarvoor zijn de vervoersituaties in de regio’s te verschillend.”

“We bespreken wel nauwgezet alle mogelijkheden en polsen altijd naar hun interesse in een bus- en tramabonnement van De Lijn”, legt Rudi uit. “Sinds het begin werken wij samen met De Lijn, omdat we overtuigd zijn van de voordelen.”

<Voeg downloadbare bestanden toe>
<Voeg knoppen toe>
Layout aanpassen:
<Pas uitlijnen afbeelding aan>
<Pas positie afbeelding aan>

Ecologie, gemak en veiligheid

Welke pluspunten van bus en tram voor Plus Home Services primeren? Rudi: “Ecologie speelt een belangrijke rol voor ons, maar ook het gebruiksgemak. In landelijke gebieden kunnen thuishulpen hun wagen kwijt op de oprit van klanten, in stadscentra is parking vinden veel minder vanzelfsprekend.”

Plus Home Services is bovendien bewust bezig met de veiligheid van zijn werknemers, op en naast de werkvloer. “Uit onze cijfers leren we dat de minste wegwerkongevallen gebeuren met het openbaar vervoer. Een extra reden om het te gaan stimuleren”, bevestigt Rudi.

<Voeg downloadbare bestanden toe>
<Voeg knoppen toe>
Layout aanpassen:
<Pas uitlijnen afbeelding aan>
<Pas positie afbeelding aan>

100% voorafbetaalde abonnementen

Qua financiering komt Plus Home Services voor 100% tussen in de abonnementen, via het derdebetalerssyteem. Rudi: “We voelen dat je met zo’n volledige voorafbetaling mensen kan stimuleren om een abonnement te kiezen boven een kilometervergoeding voor hun wagen. Voor de thuishulpen, die niet allemaal even kapitaalkrachtig zijn, is het bovendien positief dat ze het bedrag voor hun jaarabonnement niet zelf moeten voorfinancieren.”

<Voeg downloadbare bestanden toe>
<Voeg knoppen toe>
Layout aanpassen:
<Pas uitlijnen afbeelding aan>
<Pas positie afbeelding aan>

Win-win voor beide partijen

“Natuurlijk Plus Home Services zit ook in een sector die gesubsidieerd wordt door de overheid”, vult Rudi aan. “Handenvol geld om uit te delen hebben we dus niet. Maar als we accenten kunnen leggen die een win-win creëren voor zowel werkgever als werknemer, dan zullen we niet nalaten om dat te doen. Het De Lijn-abonnement is daar een goed voorbeeld van.”

<Voeg downloadbare bestanden toe>
<Voeg knoppen toe>
Layout aanpassen:
<Pas uitlijnen afbeelding aan>
<Pas positie afbeelding aan>

Pluspunten samenwerking met De Lijn nog eens op een rijtje

  • Bus en tram meest veilig op vlak van wegwerkongevallen
  • Personeel hoeft abonnementen niet zelf te financieren
  • Geen probleem met parkeerplaats zoeken in stadscentra
  • Duurzamere manier van verplaatsen dan met de wagen    
<Voeg downloadbare bestanden toe>
<Voeg knoppen toe>
Layout aanpassen:
<Pas uitlijnen afbeelding aan>
<Pas positie afbeelding aan>

Over Plus Home Services

Plus Home Services verzorgt poets- en strijkwerk bij particulieren, via het systeem van dienstencheques. Het bedrijf telt 53 kantoren, voornamelijk in Vlaanderen, en stelt ruim 4000 thuishulpen en 150 omkaderingsmedewerkers te werk. Plus Home Services werd in 2005 opgericht en is van pionier in de dienstenchequesector uitgegroeid tot marktleider.

Bezoek Plus Home Services op www.phservices.be.

<Voeg downloadbare bestanden toe>
<Voeg knoppen toe>

Ontdek ook onze andere cases

Nieuwsgierig naar de resultaten van nog andere organisaties?

1 op 2 werknemers van ZNA komt met bus, tram of fiets

Ontdek hoe ZNA elke dag meer dan 3.000 werknemers op de bus, tram of fiets doet springen naar het werk

Lees Meer

Hans Anders in zee met derde-betalersysteem en sensibiliseringsmateriaal

Veel Hans Anders-winkels zijn gelegen in stadcentra. “Door het drukke verkeer is het daar vaak moeilijk parkeren en manoeuvreren. Heel wat werknemers komen daarom ...

Lees Meer

VAN BUSABONNEMENTEN TOT ZONNEPANELEN: IKEA KIEST VOOR EEN DUURZAAM WERKNEMERSBELEID

Ontdek hoe Ikea duurzaamheid stimuleert bij werknemers: op het werk, thuis én onderweg.

Lees Meer

Schoenen Boonants herbekijkt mobiliteit van werknemers

Met de komst van het circulatieplan in Gent besloot Schoenen Boonants haar werknemers een De Lijn abonnement te geven via het derde-betalerssysteem. Dat is financieel voordelig voor hen. En hun werknemers geraken nu vlot de stad in en uit. Win-win noemen ze zoiets. Je ziet het De Lijn is er ook voor kleine ondernemingen.

Lees Meer

WZC SINT-VINCENTIUS OVERTUIGT TWIJFELAARS VAN BUS OF TRAM MET DE PROBEERPAS

In woonzorgcentrum Sint-Vincentius zorgen ze met veel passie voor ouderen, maar ook voor hun eigen medewerkers.

Lees Meer

Uw mogelijkheden

Als organisatie hebt u verschillende mogelijkheden om uw werknemers gepast en voordelig openbaar vervoer aan te bieden.

DERDE-BETALERSYSTEEM ABONNEMENTEN

Wist u dat elk abonnement 100% fiscaal aftrekbaar is als u als ‘derde-betaler’ tussenkomt bij de aankoop ervan? Bovendien kunt u 6% btw recupereren. En er vallen nog een hoop andere voordelen te rapen…

Ontdek alle voordelen

DERDE-BETALERSYSTEEM SMS-TICKETS

Als organisatie koopt u een saldo aan sms-tickets. Ideaal voor werknemers die zich af en toe of als het uitkomt met bus of tram willen verplaatsen.

Lees er alles over

M-TICKETS

Bied uw werknemers een ticket voor bus of tram aan via een app. Handig voor occasionele verplaatsingen én overzichtelijk: de factuur betaalt u nadien.

Lees meer

RAILEASE

Combineer bedrijfswagens met openbaar vervoer. Met Railease biedt u uw werknemers flexibiliteit en beperkt u de kosten van dienstverplaatsingen met de wagen.

Lees meer

Contract

Op maat

Layout aanpassen:
<Pas uitlijnen afbeelding aan>
<Pas positie afbeelding aan>

<Voeg een paragraaftitel toe>

U weet wat u wil voor uw organisatie? Aarzel dan niet en vraag nu meteen in een paar stappen een contractvoorstel op maat.

<Voeg downloadbare bestanden toe>
de juiste formule voor uw organisatie
Kies een andere standout: Klik hier

Contact

Frederik van Langenhove
Uw klantenbeheerder

0471 10 59 17
Contact Frederik
frederik.vanlangenhove@delijn.be

Contact

Frederik van Langenhove
Uw klantenbeheerder

0471 10 59 17

frederik.vanlangenhove@delijn.be

Blijf op de hoogte via onze kanalen

Volg ons op LinkedIn