Cookies op delijn.be
Deze website gebruikt cookies en vergelijkbare technologieën om je surfervaring te vergemakkelijken en de website te verbeteren.
Lees meer.
Toon menu
logo

Plus Home Services

Afbeelding aanpassen: Klik hier
Voer een knop toe: Klik hier

Plus Home Services

COMBINEERT LOKALE AANPAK MET ABONNEMENTEN

Layout aanpassen:
<Pas uitlijnen afbeelding aan>
<Pas positie afbeelding aan>

Ontdek waarom deze marktleider in de dienstenchequesector een win-winsituatie ziet in volledig voorafbetaalde De Lijn-abonnementen voor zijn thuishulpen.

<Voeg tekst toe>
<Voeg downloadbare bestanden toe>
<Voeg knoppen toe>
1000 Abonnementen De Lijn
25% thuishulpen nemen bus en tram
66% meer abonnementen De Lijn sinds 2012
100% Voorafbetaald
Layout aanpassen:
<Pas uitlijnen afbeelding aan>
<Pas positie afbeelding aan>

SITUERING

Plus Home Services is een dienstenchequebedrijf met een heldere visie. “We werken decentraal om dichter bij onze klanten en ruim 4000 thuishulpen te staan”, legt zaakvoerder Rudi Vertommen uit. “Die lokale strategie passen we ook toe op de verplaatsingen van ons personeel.”

Plus Home Services biedt hulp in het huishouden bij particuliere klanten. “In 53 kantoren verspreid over het hele land vormen omkaderingsmedewerkers een vast en laagdrempelig aanspreekpunt. Bovendien zoeken we altijd naar werkposten dicht bij onze thuishulpen. En we proberen ook de afstand tussen twee werkposten kort te houden. Een kwestie van thuishulpen matchen met de juiste klanten en doordachte uurroosters samenstellen.”

<Voeg downloadbare bestanden toe>
<Voeg knoppen toe>
Layout aanpassen:
<Pas uitlijnen afbeelding aan>
<Pas positie afbeelding aan>

KORTE EN EFFICIËNTE VERPLAATSINGEN

Verplaatsingen beperken is één ding. “We willen ze ook zo efficiënt mogelijk laten verlopen”, vult Rudi aan. “Hoe minder lang onderweg, hoe gemakkelijker het voor onze thuishulpen is om bijvoorbeeld hun kinderen te gaan ophalen van school. Lange en lastige ritten komen niemand en niets ten goede. Noch de thuishulpen, noch productiviteit van ons bedrijf.”

<Voeg downloadbare bestanden toe>
<Voeg knoppen toe>
Layout aanpassen:
<Pas uitlijnen afbeelding aan>
<Pas positie afbeelding aan>

MEEDENKEN OVER MOBILITEIT

Bij de indienstneming wordt dus actief mee nagedacht over een manier waarop de werknemer zich zal verplaatsen. Rudi: “Uiteindelijk is het altijd de thuishulp die beslist. Plus Home Services is werkzaam in heel België. We kunnen moeilijk iedereen hetzelfde vervoermiddel opleggen. Daarvoor zijn de vervoersituaties in de regio’s te verschillend.”

“We bespreken wel nauwgezet alle mogelijkheden en polsen altijd naar hun interesse in een bus- en tramabonnement van De Lijn”, legt Rudi uit. “Sinds het begin werken wij samen met De Lijn, omdat we overtuigd zijn van de voordelen.”

<Voeg downloadbare bestanden toe>
<Voeg knoppen toe>
Layout aanpassen:
<Pas uitlijnen afbeelding aan>
<Pas positie afbeelding aan>

ECOLOGIE, GEMAK, EN VEILIGHEID

Welke pluspunten van bus en tram voor Plus Home Services primeren? Rudi: “Ecologie speelt een belangrijke rol voor ons, maar ook het gebruiksgemak. In landelijke gebieden kunnen thuishulpen hun wagen kwijt op de oprit van klanten, in stadscentra is parking vinden veel minder vanzelfsprekend.” Plus Home Services is bovendien bewust bezig met de veiligheid van zijn werknemers, op en naast de werkvloer. “Uit onze cijfers leren we dat de minste wegwerkongevallen gebeuren met het openbaar vervoer. Een extra reden om het te gaan stimuleren”, bevestigt Rudi.

<Voeg downloadbare bestanden toe>
<Voeg knoppen toe>
Layout aanpassen:
<Pas uitlijnen afbeelding aan>
<Pas positie afbeelding aan>

100% VOORAFBETAALDE ABONNEMENTEN

Qua financiering komt Plus Home Services voor 100% tussen in de abonnementen, via het derdebetalerssyteem. Rudi: “We voelen dat je met zo’n volledige voorafbetaling mensen kan stimuleren om een abonnement te kiezen boven een kilometervergoeding voor hun wagen. Voor de thuishulpen, die niet allemaal even kapitaalkrachtig zijn, is het bovendien positief dat ze het bedrag voor hun jaarabonnement niet zelf moeten voorfinancieren.”

<Voeg downloadbare bestanden toe>
<Voeg knoppen toe>
Layout aanpassen:
<Pas uitlijnen afbeelding aan>
<Pas positie afbeelding aan>

WIN-WIN VOOR BEIDE PARTIJEN

“Natuurlijk Plus Home Services zit ook in een sector die gesubsidieerd wordt door de overheid”, vult Rudi aan. “Handenvol geld om uit te delen hebben we dus niet. Maar als we accenten kunnen leggen die een win-win creëren voor zowel werkgever als werknemer, dan zullen we niet nalaten om dat te doen. Het De Lijn-abonnement is daar een goed voorbeeld van.”

<Voeg downloadbare bestanden toe>
<Voeg knoppen toe>
Layout aanpassen:
<Pas uitlijnen afbeelding aan>
<Pas positie afbeelding aan>

PLUSPUNTEN SAMENWERKING MET DE LIJN NOG EENS OP EEN RIJTJE

  • Bus en tram meest veilig op vlak van wegwerkongevallen
  • Personeel hoeft abonnementen niet zelf te financieren
  • Geen probleem met parkeerplaats zoeken in stadscentra
  • Duurzamere manier van verplaatsen dan met de wagen    
<Voeg downloadbare bestanden toe>
<Voeg knoppen toe>
Layout aanpassen:
<Pas uitlijnen afbeelding aan>
<Pas positie afbeelding aan>

OVER PLUS HOME SERVICES

Plus Home Services verzorgt poets- en strijkwerk bij particulieren, via het systeem van dienstencheques. Het bedrijf telt 53 kantoren, voornamelijk in Vlaanderen, en stelt ruim 4000 thuishulpen en 150 omkaderingsmedewerkers te werk. Plus Home Services werd in 2005 opgericht en is van pionier in de dienstenchequesector uitgegroeid tot marktleider.

Bezoek Plus Home Services op www.phservices.be.

<Voeg downloadbare bestanden toe>
<Voeg knoppen toe>

Ontdek ook andere cases

Nieuwsgierig naar de resultaten van nog andere organisaties?

Hans Anders

Tussenkomst abonnementen 

Ontdek waarom de bekende optiek- en audioketen 5 jaar geleden zijn oog liet vallen op voorafbetaalde abonnementen van De Lijn.

Eandis

Tussenkomst abonnementen

Op het vlak van duurzame mobiliteit speelt Eandis een voorbeeldrol in Vlaanderen. Laat u inspireren door de groene initiatieven van deze netbeheerder.

Ikea

Tussenkomst abonnementen

Ontdek hoe Ikea duurzaamheid stimuleert bij werknemers: op het werk, thuis én onderweg.

Contract op maat

DE JUISTE FORMULE VOOR UW ORGANISATIE

Layout aanpassen:
<Pas uitlijnen afbeelding aan>
<Pas positie afbeelding aan>

<Voeg een paragraaftitel toe>

U weet wat u wil voor uw organisatie? Aarzel dan niet en vraag nu meteen in een paar stappen een contractvoorstel op maat.

<Voeg downloadbare bestanden toe>

UW MOGELIJKHEDEN

ALS ORGANISATIE HEBT U VERSCHILLENDE MOGELIJKHEDEN OM UW WERKNEMERS GEPAST EN VOORDELIG OPENBAAR VERVOER AAN TE BIEDEN.

Tussenkomst voor abonnement

Voor dagelijkse verplaatsingen
100% fiscaal aftrekbaar
6% BTW recupereren
Géén terugbetalingen meer: 1 factuur

Tussenkomst voor sms-tickets

Voor sporadische verplaatsingen
6% BTW recupereren
Volledig op maat
Slechts één factuur

M-tickets via app

Voor sporadische verplaatsingen
Diverse vervoersmogelijkheden
Via app van onze m-leveranciers
Betaal na gebruik

Railease

Voor sporadische verplaatsingen
Combo met bedrijfswagen
Flexibiliteit
Beperkte kosten

Nog niet gevonden wat je zocht? Of heb je nog verdere vragen?

Blijf op de hoogte van nieuwigheden en interessante cases.

Volg ons op LinkedIn