Cookies op delijn.be
Deze website gebruikt cookies en vergelijkbare technologieën om je surfervaring te vergemakkelijken en de website te verbeteren.
Lees meer.
Toon menu
logo

Securex

Afbeelding aanpassen: Klik hier
Voer een knop toe: Klik hier

Securex biedt medewerkers sms-tickets

VOOR PROFESSIONELE VERPLAATSINGEN

Layout aanpassen:
<Pas uitlijnen afbeelding aan>
<Pas positie afbeelding aan>

Leer hoe deze HR-dienstenleverancier het leven van zijn medewerkers gemakkelijker maakt met een ambitieus mobiliteitsbeleid en technologische innovaties.

<Voeg tekst toe>
<Voeg downloadbare bestanden toe>
<Voeg knoppen toe>
2016 start van sms-ticketing systeem
100% voorafbetaalde sms-tickets

Securex

Layout aanpassen:
<Pas uitlijnen afbeelding aan>
<Pas positie afbeelding aan>

SITUERING

We moeten allemaal langer werken. Om dat mogelijk te maken, helpt HR-dienstverlener Securex bedrijven om de ‘duurzame inzetbaarheid’ van hun personeel te bevorderen. “Een onderdeel daarvan is mobiliteit”, duidt Wim De Smet van Securex. “Zelf gaan we daar ver in, dat bewijst onder meer het sms-ticketsysteem dat we samen met De Lijn uitdachten.”

Als Facil-IT People supervisor faciliteert Wim De Smet de verplaatsingen van zijn Securex-collega’s binnen het kader van duurzame inzetbaarheid. Wim: “Er wordt steeds meer gevraagd van werknemers. Daarom zijn we voortdurend op zoek naar mobiliteitsoplossingen waarmee ze zich zo goed mogelijk kunnen organiseren.”

<Voeg downloadbare bestanden toe>
<Voeg knoppen toe>
Layout aanpassen:
<Pas uitlijnen afbeelding aan>
<Pas positie afbeelding aan>

WAAIER AAN VERVOERMOGELIJKHEDEN

Om het leven van het Securex-personeel te vergemakkelijken, geldt er in het bedrijf een uniek mobiliteitsbeleid. Wim: “Het komt in feite neer op een 'en-enverhaal’. Dat wil zeggen: naast de mogelijkheid tot thuis- en telewerk, bieden we onze medewerkers een brede waaier aan vervoerkeuzes aan, die ze zelf kunnen combineren.”

Wat dat concreet betekent? “Een medewerker met een bedrijfswagen mag bijvoorbeeld op onze kosten met de trein naar een vergadering gaan en voor het laatste stuk de tram nemen”, legt Wim uit. “Mensen worden meer en meer gevraagd om flexibel te zijn, dus dan moet je ze ook een bepaalde flexibiliteit kunnen aanbieden.”

<Voeg downloadbare bestanden toe>
<Voeg knoppen toe>
Layout aanpassen:
<Pas uitlijnen afbeelding aan>
<Pas positie afbeelding aan>

DREMPELS VERLAGEN

Medewerkers stimuleren om voor duurzame opties te kiezen, volgens Securex is het een kwestie van de opties voorzien én ze zo gemakkelijk mogelijk maken. Wim: “Neem nu het fietsdeelsysteem Bue-bike. Wij hebben een afspraak gemaakt met Blue-bike waardoor onze mensen met 2 muisklikken een Blue-bike kunnen reserveren. Het klinkt logisch, maar toch is het belangrijk dat de drempel zo laag ligt. Dat mensen niet moeten nadenken.”

<Voeg downloadbare bestanden toe>
<Voeg knoppen toe>
Layout aanpassen:
<Pas uitlijnen afbeelding aan>
<Pas positie afbeelding aan>

SMS-TICKETING SYSTEEM

Ook het sms-ticketing systeem dat Securex lanceerde in co-creatie met De Lijn, is een mooi voorbeeld van het streven naar vereenvoudiging. Wim: “Dankzij dat systeem kunnen sms-tickets voortaan ook gebruikt worden voor professionele verplaatsingen. Medewerkers vragen op onze website tickets aan voor hun bus- of tramrit, die automatisch betaald worden door Securex.”

“Ik ben heel fier op die samenwerking met De Lijn”, voegt Wim eraan toe. “We hebben naar elkaars ideeën geluisterd en veel van elkaar geleerd. Het engagement was er bij DL en dat is er nog. En dat is zó belangrijk. Die co-creatie, dat is voor mij de vernieuwing.”

<Voeg downloadbare bestanden toe>
<Voeg knoppen toe>
Layout aanpassen:
<Pas uitlijnen afbeelding aan>
<Pas positie afbeelding aan>

BEREIKBARE VESTIGINGEN

Mobiliteit draait bij Securex trouwens niet alleen om vervoermiddelen. “Locatie is vandaag van topbelang”, beaamt Wim. “Zo hebben we een 6-tal jaar geleden een van onze twee hoofdkantoren van de Brusselse rand naar het centrum verhuisd. Dat was eerst moord en brand bij onze werknemers.” Maar die weerstand duurde niet lang, aldus Wim: “Het gebouw staat letterlijk op een metro-as. Nu is iedereen het gewoon om met het openbaar vervoer te komen. De extra parkeerplaatsen die we uit voorzorg voorzien hadden, bleken overbodig.”

<Voeg downloadbare bestanden toe>
<Voeg knoppen toe>
Layout aanpassen:
<Pas uitlijnen afbeelding aan>
<Pas positie afbeelding aan>

VERTROUWEN VINDEN

Volgens Wim is het anders gebruiken van de wagen een kwestie van vertrouwen vinden. “Het gaat om mensen helpen veranderen. Ik denk niet dat mensen een probleem hebben om uit hun auto te stappen als je hen een ruim aanbod biedt van alternatieven die werken”, besluit hij. “Door mensen ervan te laten proeven, komen ze in een soort veilige mindset terecht en beseffen ze ‘Zo kan het ook’.”

<Voeg downloadbare bestanden toe>
<Voeg knoppen toe>
Layout aanpassen:
<Pas uitlijnen afbeelding aan>
<Pas positie afbeelding aan>

PLUSPUNTEN SAMENWERKING MET DE LIJN NOG EENS OP EEN RIJTJE

  • Eenvoudig systeem om sms-ticket aan te vragen 
  • Snel, laagdrempelig en flexibel in gebruik 
  • Bus en tram voor professionele verplaatsingen 
  • Goede samenwerking met De Lijn 
  • Impact op imago, rekrutering én ecologie
<Voeg downloadbare bestanden toe>
<Voeg knoppen toe>
Layout aanpassen:
<Pas uitlijnen afbeelding aan>
<Pas positie afbeelding aan>

OVER SECUREX

Securex biedt HR-dienstverlening aan bedrijven; van personeelsadministratie over talentontwikkeling tot preventie en welzijn van werknemers. Het bedrijf telt 1.600 medewerkers en heeft 24 vestigingen in België, met hoofdkantoren in Brussel en Gent.

Bezoek Securex op www.securex.be.

<Voeg downloadbare bestanden toe>
<Voeg knoppen toe>

Ontdek ook andere cases

Nieuwsgierig naar de resultaten van nog andere organisaties?

Cambio

Tussenkomst abonnementen & sms-tickets

Cambio promoot combi-mobiliteit (fiets, trein, tram, bus, deelauto) niet alleen bij zijn klanten, maar ook bij de eigen werknemers.

Ikea

Tussenkomst abonnementen

Ontdek hoe Ikea duurzaamheid stimuleert bij werknemers: op het werk, thuis én onderweg.

Hans Anders

Tussenkomst abonnementen 

Ontdek waarom de bekende optiek- en audioketen 5 jaar geleden zijn oog liet vallen op voorafbetaalde abonnementen van De Lijn.

Contract op maat

DE JUISTE FORMULE VOOR UW ORGANISATIE

Layout aanpassen:
<Pas uitlijnen afbeelding aan>
<Pas positie afbeelding aan>

<Voeg een paragraaftitel toe>

U weet wat u wil voor uw organisatie? Aarzel dan niet en vraag nu meteen in een paar stappen een contractvoorstel op maat.

<Voeg downloadbare bestanden toe>

UW MOGELIJKHEDEN

ALS ORGANISATIE HEBT U VERSCHILLENDE MOGELIJKHEDEN OM UW WERKNEMERS GEPAST EN VOORDELIG OPENBAAR VERVOER AAN TE BIEDEN.

Tussenkomst voor abonnement

Voor dagelijkse verplaatsingen
100% fiscaal aftrekbaar
6% BTW recupereren
Géén terugbetalingen meer: 1 factuur

Tussenkomst voor sms-tickets

Voor sporadische verplaatsingen
6% BTW recupereren
Volledig op maat
Slechts één factuur

M-tickets via app

Voor sporadische verplaatsingen
Diverse vervoersmogelijkheden
Via app van onze m-leveranciers
Betaal na gebruik

Railease

Voor sporadische verplaatsingen
Combo met bedrijfswagen
Flexibiliteit
Beperkte kosten

Nog niet gevonden wat je zocht? Of heb je nog verdere vragen?

Blijf op de hoogte van nieuwigheden en interessante cases.

Volg ons op LinkedIn