Ticket: door een technisch probleem is het momenteel niet mogelijk om een sms-ticket te bestellen of een m-ticket te activeren.

We raden je aan om een ander vervoerbewijs te gebruiken. Laatste update: 24-06-2019 om 12:18

Cookies op delijn.be
Deze website gebruikt cookies en vergelijkbare technologieën om je surfervaring te vergemakkelijken en de website te verbeteren.
Lees meer.
Toon menu
logo

Securex

Afbeelding aanpassen: Klik hier
Voer een knop toe: Klik hier

Securex biedt medewerkers sms-tickets voor professionele verplaatsingen

Layout aanpassen:
<Pas uitlijnen afbeelding aan>
<Pas positie afbeelding aan>

Leer hoe deze HR-dienstenleverancier het leven van zijn medewerkers gemakkelijker maakt met een ambitieus mobiliteitsbeleid en technologische innovaties.

<Voeg tekst toe>
<Voeg downloadbare bestanden toe>
<Voeg knoppen toe>
2016 start van sms-ticketing systeem
100% voorafbetaalde sms-tickets

Securex

Layout aanpassen:
<Pas uitlijnen afbeelding aan>
<Pas positie afbeelding aan>

Situering

We moeten allemaal langer werken. Om dat mogelijk te maken, helpt HR-dienstverlener Securex bedrijven om de ‘duurzame inzetbaarheid’ van hun personeel te bevorderen. “Een onderdeel daarvan is mobiliteit”, duidt Wim De Smet van Securex. “Zelf gaan we daar ver in, dat bewijst onder meer het sms-ticketsysteem dat we samen met De Lijn uitdachten.”

Als Facil-IT People supervisor faciliteert Wim De Smet de verplaatsingen van zijn Securex-collega’s binnen het kader van duurzame inzetbaarheid. Wim: “Er wordt steeds meer gevraagd van werknemers. Daarom zijn we voortdurend op zoek naar mobiliteitsoplossingen waarmee ze zich zo goed mogelijk kunnen organiseren.”

<Voeg downloadbare bestanden toe>
<Voeg knoppen toe>
Layout aanpassen:
<Pas uitlijnen afbeelding aan>
<Pas positie afbeelding aan>

Waaier aan vervoermogelijkheden

Om het leven van het Securex-personeel te vergemakkelijken, geldt er in het bedrijf een uniek mobiliteitsbeleid. Wim: “Het komt in feite neer op een 'en-enverhaal’. Dat wil zeggen: naast de mogelijkheid tot thuis- en telewerk, bieden we onze medewerkers een brede waaier aan vervoerkeuzes aan, die ze zelf kunnen combineren.”

Wat dat concreet betekent? “Een medewerker met een bedrijfswagen mag bijvoorbeeld op onze kosten met de trein naar een vergadering gaan en voor het laatste stuk de tram nemen”, legt Wim uit. “Mensen worden meer en meer gevraagd om flexibel te zijn, dus dan moet je ze ook een bepaalde flexibiliteit kunnen aanbieden.”

<Voeg downloadbare bestanden toe>
<Voeg knoppen toe>
Layout aanpassen:
<Pas uitlijnen afbeelding aan>
<Pas positie afbeelding aan>

Drempels verlagen

Medewerkers stimuleren om voor duurzame opties te kiezen, volgens Securex is het een kwestie van de opties voorzien én ze zo gemakkelijk mogelijk maken. Wim: “Neem nu het fietsdeelsysteem Bue-bike. Wij hebben een afspraak gemaakt met Blue-bike waardoor onze mensen met 2 muisklikken een Blue-bike kunnen reserveren. Het klinkt logisch, maar toch is het belangrijk dat de drempel zo laag ligt. Dat mensen niet moeten nadenken.”

<Voeg downloadbare bestanden toe>
<Voeg knoppen toe>
Layout aanpassen:
<Pas uitlijnen afbeelding aan>
<Pas positie afbeelding aan>

Sms-ticketing systeem

Ook het sms-ticketing systeem dat Securex lanceerde in co-creatie met De Lijn, is een mooi voorbeeld van het streven naar vereenvoudiging. Wim: “Dankzij dat systeem kunnen sms-tickets voortaan ook gebruikt worden voor professionele verplaatsingen. Medewerkers vragen op onze website tickets aan voor hun bus- of tramrit, die automatisch betaald worden door Securex.”

“Ik ben heel fier op die samenwerking met De Lijn”, voegt Wim eraan toe. “We hebben naar elkaars ideeën geluisterd en veel van elkaar geleerd. Het engagement was er bij DL en dat is er nog. En dat is zó belangrijk. Die co-creatie, dat is voor mij de vernieuwing.”

<Voeg downloadbare bestanden toe>
<Voeg knoppen toe>
Layout aanpassen:
<Pas uitlijnen afbeelding aan>
<Pas positie afbeelding aan>

Bereikbare vestigingen

Mobiliteit draait bij Securex trouwens niet alleen om vervoermiddelen. “Locatie is vandaag van topbelang”, beaamt Wim. “Zo hebben we een 6-tal jaar geleden een van onze twee hoofdkantoren van de Brusselse rand naar het centrum verhuisd. Dat was eerst moord en brand bij onze werknemers.” Maar die weerstand duurde niet lang, aldus Wim: “Het gebouw staat letterlijk op een metro-as. Nu is iedereen het gewoon om met het openbaar vervoer te komen. De extra parkeerplaatsen die we uit voorzorg voorzien hadden, bleken overbodig.”

<Voeg downloadbare bestanden toe>
<Voeg knoppen toe>
Layout aanpassen:
<Pas uitlijnen afbeelding aan>
<Pas positie afbeelding aan>

Vertrouwen vinden

Volgens Wim is het anders gebruiken van de wagen een kwestie van vertrouwen vinden. “Het gaat om mensen helpen veranderen. Ik denk niet dat mensen een probleem hebben om uit hun auto te stappen als je hen een ruim aanbod biedt van alternatieven die werken”, besluit hij. “Door mensen ervan te laten proeven, komen ze in een soort veilige mindset terecht en beseffen ze ‘Zo kan het ook’.”

<Voeg downloadbare bestanden toe>
<Voeg knoppen toe>
Layout aanpassen:
<Pas uitlijnen afbeelding aan>
<Pas positie afbeelding aan>

Pluspunten samenwerking met De Lijn nog eens op een rijtje

  • Eenvoudig systeem om sms-ticket aan te vragen 
  • Snel, laagdrempelig en flexibel in gebruik 
  • Bus en tram voor professionele verplaatsingen 
  • Goede samenwerking met De Lijn 
  • Impact op imago, rekrutering én ecologie
<Voeg downloadbare bestanden toe>
<Voeg knoppen toe>
Layout aanpassen:
<Pas uitlijnen afbeelding aan>
<Pas positie afbeelding aan>

Over Securex

Securex biedt HR-dienstverlening aan bedrijven; van personeelsadministratie over talentontwikkeling tot preventie en welzijn van werknemers. Het bedrijf telt 1.600 medewerkers en heeft 24 vestigingen in België, met hoofdkantoren in Brussel en Gent.

Bezoek Securex op www.securex.be.

<Voeg downloadbare bestanden toe>
<Voeg knoppen toe>

Ontdek ook onze andere cases

Nieuwsgierig naar de resultaten van nog andere organisaties?

1 op 2 werknemers van ZNA komt met bus, tram of fiets

Ontdek hoe ZNA elke dag meer dan 3.000 werknemers op de bus, tram of fiets doet springen naar het werk

Lees Meer

VAN BUSABONNEMENTEN TOT ZONNEPANELEN: IKEA KIEST VOOR EEN DUURZAAM WERKNEMERSBELEID

Ontdek hoe Ikea duurzaamheid stimuleert bij werknemers: op het werk, thuis én onderweg.

Lees Meer

Plus Home Services combineert lokale aanpak met abonnementen

Plus Home Services is een dienstenchequebedrijf met een heldere visie. “We werken decentraal om dichter bij onze klanten en ...

Lees Meer

Schoenen Boonants herbekijkt mobiliteit van werknemers

Met de komst van het circulatieplan in Gent besloot Schoenen Boonants haar werknemers een De Lijn abonnement te geven via het derde-betalerssysteem. Dat is financieel voordelig voor hen. En hun werknemers geraken nu vlot de stad in en uit. Win-win noemen ze zoiets. Je ziet het De Lijn is er ook voor kleine ondernemingen.

Lees Meer

WZC SINT-VINCENTIUS OVERTUIGT TWIJFELAARS VAN BUS OF TRAM MET DE PROBEERPAS

In woonzorgcentrum Sint-Vincentius zorgen ze met veel passie voor ouderen, maar ook voor hun eigen medewerkers.

Lees Meer

Contract

Op maat

Layout aanpassen:
<Pas uitlijnen afbeelding aan>
<Pas positie afbeelding aan>

<Voeg een paragraaftitel toe>

U weet wat u wil voor uw organisatie? Aarzel dan niet en vraag nu meteen in een paar stappen een contractvoorstel op maat.

<Voeg downloadbare bestanden toe>
de juiste formule voor uw organisatie
Kies een andere standout: Klik hier

Uw mogelijkheden

Als organisatie hebt u verschillende mogelijkheden om uw werknemers gepast en voordelig openbaar vervoer aan te bieden.

DERDE-BETALERSYSTEEM ABONNEMENTEN

Wist u dat elk abonnement 100% fiscaal aftrekbaar is als u als ‘derde-betaler’ tussenkomt bij de aankoop ervan? Bovendien kunt u 6% btw recupereren. En er vallen nog een hoop andere voordelen te rapen…

Ontdek alle voordelen

DERDE-BETALERSYSTEEM SMS-TICKETS

Als organisatie koopt u een saldo aan sms-tickets. Ideaal voor werknemers die zich af en toe of als het uitkomt met bus of tram willen verplaatsen.

Lees er alles over

M-TICKETS

Bied uw werknemers een ticket voor bus of tram aan via een app. Handig voor occasionele verplaatsingen én overzichtelijk: de factuur betaalt u nadien.

Lees meer

RAILEASE

Combineer bedrijfswagens met openbaar vervoer. Met Railease biedt u uw werknemers flexibiliteit en beperkt u de kosten van dienstverplaatsingen met de wagen.

Lees meer

Contact

Frederik van Langenhove
Uw klantenbeheerder

0471 10 59 17
Contact Frederik
frederik.vanlangenhove@delijn.be

Contact

Frederik van Langenhove
Uw klantenbeheerder

0471 10 59 17

frederik.vanlangenhove@delijn.be

Blijf op de hoogte via onze kanalen

Volg ons op LinkedIn