Een toegankelijke rit plannen
Wil je een toegankelijke rit plannen? Voor een rit met het vast openbaar vervoer is vooraf reserveren niet verplicht. Wil je een toegankelijke flexrit boeken? Meld dit dan bij je eerste reservatie.
Een toegankelijke rit met het vast openbaar vervoer
Vooraf reserveren is niet nodig. Je hebt de keuze:
Je kan zelf de toegankelijkheidsstatus van de op- en afstaphalte nagaan op de website of via de app van De Lijn.
Indien dit niet lukt kan je dit ook navragen via DeLijnInfo.
Een rolstoelverplaatsing is mogelijk als de opstaphalte en de afstaphalte minimaal de status ‘toegankelijk mits assistentie’ hebben en het voertuig toegankelijk is.
Reis met een begeleider als dat mogelijk is. Hij reist gratis als je een kaart 'Kosteloze begeleider' hebt.
Een toegankelijke rit met de flexbus
Heb je nood aan toegankelijk flexvervoer (De Lijn Flex)? Meld dat dan bij je eerste telefonische reservatie voor flexvervoer bij de De Lijn Flex-centrale (015 40 88 88). Afhankelijk van je mobiliteitsnoden
voorzien we een toegankelijk voertuig.
mag je al dan niet de combimobiele voorgestelde route(s) rechtstreeks afleggen met één flexbus.*
* Let op! Reis je verder dan ‘jouw eigen flexgebied’? Dan zal je alsnog verschillende vervoermiddelen moeten combineren.
Na je eerste telefonische registratie staan je noden geregistreerd. Boeken kan vanaf dan met zowel de De Lijn Flex-app als via de De Lijn Flex-centrale.

