Vierde nieuwe generatie Lijnwinkel geopend
19 december 2025 - Tips, info en nieuws
Twee nieuwe Lijnwinkels
Na Antwerpen en Leuven openden we nog twee Lijnwinkels van de nieuwe generatie in Oostende en Brussel. Dit moderne concept biedt reizigers een vernieuwde ervaring, met als doel de tevredenheid van zowel reizigers als medewerkers te verbeteren. Een van de nieuwe functies is de mogelijkheid voor klanten om persoonlijke afspraken te maken, zowel online als ter plaatse.
“De opening van de Lijnwinkel 2.0 in Leuven is een belangrijke stap in onze inzet voor een betere mobiliteitservaring in Vlaanderen. Dit concept plaatst de behoeften van de reizigers centraal en streeft naar een moderne reisplanning. We zijn verheugd dit concept verder uit te rollen naar andere steden ”
Ann Schoubs, directeur-generaal van De Lijn
De Lijnwinkel 2.0 is een moderne, interactieve omgeving waar reizigers hun reisplanning kunnen vereenvoudigen, informatie kunnen verkrijgen over routes en tijdschema's, en toegang hebben tot innovatieve mobiliteitsoplossingen. Van digitale kiosken tot deskundige medewerkers; de Lijnwinkel is ontworpen met de wensen van de klanten in gedachten.
Wat is er nieuw in de Lijnwinkel 2.0?
De nieuwe Lijnwinkel biedt reizigers talloze functies en voordelen, waaronder:
Afspraken maken: Klanten kunnen nu een afspraak maken via de website of ter plaatse om op het meest geschikte moment geholpen te worden door een Lijnwinkelmedewerker. Dit zorgt voor een efficiëntere en meer persoonlijke service.
Selfservice: Klanten kunnen zelf op ontdekkingstocht gaan met interactieve routeplanners en automaten. Medewerkers staan klaar om te assisteren waar nodig.
Digitale mogelijkheden: Reizigers worden begeleid bij het downloaden en gebruik van de app en het raadplegen van interactieve routeplanners op schermen.
Persoonlijke ontvangst: Een vriendelijke onthaalmedewerker informeert naar de wensen van de klant.
Open concept: De winkel beschikt over een zitruimte waar klanten informatie krijgen over De Lijn via schermen, variërend van sfeerbeelden tot nieuwe projecten en digitale producten.
Verbeterde communicatie: De nieuwe desk zorgt voor een betere interactie tussen klant en medewerker.
Toegankelijkheid: Speciaal ontworpen lage balie maakt de winkel toegankelijk voor iedereen.
Gemakkelijk betalen: Naast betalingen met een bankkaart kunnen klanten eenvoudig via een automaat met contant geld betalen.
Informatie over combimobiliteit: De winkel biedt informatie over Blue Bike, Cambio en Hoppin, de nieuwe mobiliteitsvisie van de Vlaamse overheid.
Proactieve klantenbenadering: De Lijnwinkel verschuift van een reactieve naar een proactieve benadering, van eenvoudige transacties naar uitgebreid advies.
Ondersteuning: Tijdens minder drukke momenten ondersteunen medewerkers de klantendienst of dienst abonnementen voor een snellere service.
“Met Oostende en Brussel kunnen wij nu onze klanten warm welkom heten in 2 gloednieuwe winkels. We hebben nu een gezellige wachtruimte, er zijn de informatieve prikkels via de schermen, het combimobiel aanbod, onze adviesbubbel waar klanten op afspraak kunnen komen, de self service mogelijkheden en zo veel meer. Ik ben trots op onze teams, zij staan nu nog dichter bij de klant in deze nieuwe toekomstgerichte winkel. Wij hopen met dit aanbod heel wat klanten op weg te helpen in het digitale traject van De Lijn, waar je ook bent.”
An Opdedrynck, hoofd Verkoop Particuliere Klanten
Lijnwinkel Oostende

Lijnwinkel Oostende
Lijnwinkel Brussel-Noord

Lijnwinkel Brussel-Noord
Tips, info en nieuws
De Winter van Aarschot: reis voor slechts 2 euro heen-en-terug
Tijdens De Winter van Aarschot reis je voor slechts 2 euro heen-en-terug naar Aarschot. Het stadspark wordt omgetoverd tot een echt winterdorp met een gezellige kerstmarkt en een rolschaatspad. Ook kan je genieten van optredens, workshops en zoektochten. Voor ieder wat wils!

