Makkelijk en snel digitale tickets doorgeven aan iemand anders
20 januari 2025 - Tips, info en nieuws
Zo werkt het
Koop een digitaal ticket via je De Lijn-account.
Je ziet dit nu in je ticketzone. Via de drie puntjes naast het vervoerbewijs klik je nu op ‘geef vervoerbewijs door’.
Je krijgt nu een code en kan deze doorsturen via onder andere Whatsapp, Messenger, sms en e-mail.
De ontvanger ontvangt nu op zijn beurt een bericht.
De ontvanger wisselt de code in waardoor het vervoerbewijs verdwijnt uit jouw ticketzone en verschijnt in zijn ticketzone.
Aandachtspunten:
De ontvanger van de tickets moet ook een De Lijn-account hebben.
Elk vervoerbewijs kan maar één keer worden doorgeven. De ontvanger kan het dus niet opnieuw doorgeven. Mislukt het doorsturen, dan kan je het wel steeds opnieuw proberen.
Een meerrittenkaart moet volledig ongebruikt zijn, anders kan je ze niet doorgeven.

Ticket doorgeven

